יום שלישי, 5 במרץ 2019

פוסט-פורים: אל ארץ עוץ נלכה

שם, מעבר לקשת... במרומים, יש עולם נהדר, עולם שאליו חולמים...
ארץ עוץ הצבעונית מלאה בהשראה פורימית, והפעם אנחנו נצא לטיול בדרך הלבנים הצהובות ונראה אילו הפתעות מחכות לנו לאורכה. חלק מהתלבושות הפעם יכולות להיות בסיס לתחפושת, אבל גם יכולות לעמוד בפני עצמן, למתי שרוצים אווירה פורימית גם בלי חגיגה גדולה ללכת אליה.

נתחיל, כמובן, עם דורותי, שזו כבר ההופעה השלישית שלה בבלוג הזה (היא כבר הופיעה קודם כאן וכאן). 

הפעם בחרתי בשמלת גינגהם עם משבצות קטנטנות בכחול כהה ולבן, חגורה אדומה עם פפיון, וסיכה קטנה בצורת נעל שהכנתי מטפט מנצנץ (וקרטון של דגני בוקר, אלא מה?). מוסיפים נעליים אדומות עם גרביים לבנות (הן שם, אבל לא נכנסו לתמונה), צמות עם סרטים בצבע תכלת בקצה, וכלבלב קטן בסלסלה (אם אין כלבלב – אפשר גם חתלתול...)
פיבי היא טוטו משכנע, לא?
אם כי ג'ימי נותן לה תחרות חזקה...




בשביל השיער אפשר להיעזר בהדרכה הזאת:

החבר הכי טוב של דורותי בארץ עוץ הוא הדחליל, ויש לי שתי גרסאות שונות עבורכן.
האחת – תלבושת בהשראת הצבעים של הדמות מהסרט:
שמלה ירוקה, כובע חום וחגורה חומה, ובמקום קש צהוב – פרחים צהובים!
If I only had a brain...
הדחליל הזה הוא יותר תחפושת-קלאסית ולא פחות פשוט. כאן בחרתי בצבעי סתיו, אבל כמובן שאפשר ללכת על הצבעים של הדמות בסרט, או סתם על מה שיש מתאים בבית – דחלילים בדרך כלל לא משקיעים הרבה מחשבה בהתאמת צבעים!

פיונה הקטנה בצבע הנכון להיות עורב מוצלח
חולצה משובצת, חצאית כפרית, וכובע קש (עם קצת פרחים בשיער, כי לא התאפקתי) נותנים את מראה ה"באתי מחוה קטנה בכפר", והאיפור – פשוט מאוד גם הוא:
סומק חזק במיוחד על תפוחי הלחיים, "פאטץ' תפור" בקצה האף – מציירים את התפרים עם אייליינר וצובעים במרכז עם אודם או צללית, תפרים בצידי הפה (שיהיה חיוך גדול) ו... זהו. אני הוספתי גם שרשרת-קולר תפרים שהכנתי מצבע טוליפ וחיזקתי מאחור עם דבק חם.
למהדרין – מוסיפים בובת עורב (שלי מהום סנטר, יעילה להפליא עבור תחפושות) בשביל להראות כמה אתם טובים בלהבריח עורבים (כלומר – בכלל לא).

החבר הבא שאנחנו פוגשים הוא איש הפח. בהנחה שאתם לא רוצים להסתובב בשריון מתכת, אולי תעדיפו, כמוני, להסתפק בבגדים וכובע בצבע אפור בהיר, אבל עם תוספת אחת חשובה – הלב שהוא קיבל כפרס מהקוסם (אצלי זה התבטא בסיכת בגד ובעגילים בצורת לב).
I'm a sensitive soul... though I seem thick-skinned.  - wait! wrong movie...
בהמשך הדרך מחכה לנו האריה הפחדן.  עבור האריה בחרתי בגרסה שלו אחרי המייקאובר שהוא מקבל בעיר האזמרגד – לכן לבגדים בצבעי בז' וכתום, והצעיף הפרוותי שמזכיר רעמה, הוספתי רעמת תלתלים מסוגננת עם קוקו-בלוף גבוה עם פפיון אדום גדול. 
המראה המצחיק הזה מקבל מחווה ב"היפה והחיה", והוא משעשע אותי כל פעם מחדש.

אבל אבוי, לא רק חברים מחכים לנו על דרך האבנים הצהובות!
המכשפה הרעה של המערב כבר הייתה כאן בגרסה הקלאסית שלה, עם בגדים שחורים ארוכים ופנים ירוקות, אז הפעם החלטתי ללכת על סגנון שונה:
במקום פנים ירוקות – שמלה ירוקה, שעליה שמלת תחרה שחורה, צללית ירוקה, שפתיים ירוקות, ופרח ירוק על הכובע. זו אופציה ממש נחמדה למי שלא אוהבת להתחייב לפנים שלמות צבועות (וגם הידיים, למקפידות), ומכיוון שלצבעי מים ירוקים וכחולים יש נטייה להשאיר סימנים על העור – זו דרך להמנע מהם.
הצילו! מכשפה רעה חטפה אותי! היא תתן לי נשיקות ירוקות!
והנה מצילה את המצב (נגיד...) גלינדה, המכשפה הטובה של הצפון.
האם גלינדה כזו מכשפה טובה? לא כל כך בטוח... היא יכלה לעזור לדורותי לחזור הביתה רגע אחרי שפגשה אותה, אבל בחרה לנצל אותה למטרותיה שלה – רצח? הפיכה פוליטית? הכל מותר כשאת "גלינדה הטובה"...
התלבושת של גלינדה היא מאוד תחפושתית, מאוד גדולה, מאוד מפוארת, ולא מאוד קלה לשחזור מבגדים רגילים בארון...
אני בחרתי בשמלה ורודה בהירה, והוספתי לה אלמנטים מנצנצים - חולצה דקה ומנצנצת מתחת לשמלה, חגורה כסופה, סיכות בגד (אחת עם כוכבים, בצד, ואחת גדולה ומנצנצת במרכז), ושרשרת פרפרים כסופה שהזכירה לי את השרשרת שלה. במקום הכתר הורוד הענקי, בחרתי בזר פרחים ורודים. בכל מקרה ברגע שתצופו למקום בבועה, כולם יזהו אתכם מיד...
אני? חיה בבועה? מה פתאום!
עוד תחפושות קלות אפשריות שאפשר למצוא בארץ עוץ:
המנצ'קינים!
בשביל להצטרף לגילדת הסוכריות, תצטרכו להרוס חולצה משובצת ומכנסיים בצבעים תואמים, ולגזור אותם למטה בזיגזגים (את המכנסיים באיזור הברך, החולצה –בחלק הצר של המותן). מוסיפים גרביים מפוספסות עד הברך ותסרוקת מגוחכת (אם יש פוני אפשר להעמיד אותו, לאמצע או לצדדים).

בשביל להצטרף לגילדת שירי הערש, תצטרכו תלבושת בלרינה ורודה (אפשר שמלה ורודה פשוטה, עדיף כזאת שארוכה יותר מאחור מאשר מקדימה), עם עליונית קטנה ורודה על הכתפיים – אפשר להשתמש בחצאית טוטו של ילדות. את הכובע אפשר להחליף לזר פרחים ורוד, כובע קונוס ורוד או... להתאמץ ולתפור כובע דומה. זה לא נראה לי מאוד מסובך, אבל זו כבר לא המומחיות שלי... ואני תמיד בעד פרחים בשיער :)


ואחרונים חביבים – תושבי עיר האזמרגד. זו ההזדמנות שלכם להוציא כל פריט לבוש ירוק (עדיף בסגנון קצת מיושן, ועם כמה שיותר שכבות) שעוד לא יצא לכם להשתמש בו – ולצבוע את העיר בירוק! אפשר לשלב סוגים שונים של ירוק, המון אביזרים, וכמובן לא לשכוח לצבוע את תפוחי הלחיים בצבע ורוד-אדמדם, שכולם יראו כמה אתם בריאים.

זה הכל להפעם. איזה עולם נבקר בפעם הבאה? חכו ותראו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה