יום רביעי, 27 בפברואר 2019

פוסט-פורים: גיבורות על בסגנון וינטאג'


מזל טוב! היום (לפני חמישה ימים...) הבלוג הזה חוגג יומולדת 4, ולכבודו חשבתי לכבד אותו בפוסט חדש – וכולכם מוזמנים לחגיגה!

כל חובב קומיקס יודע שלאותן הדמויות יש הרבה עיצובים שונים. אחד מהעיצובים החביבים עליי הם ה- DC Bombshells, גירסה של גיבורות DC בהשראת נערות הפינאפ ואופנת הוינטאג' של שנות ה-40 וה-50.
אז לקראת פורים שמגיע אלינו ממש עוד חודש, חשבתי לעשות מחווה משלי לגיבורות וגיבורי הקומיקס האהובים על כולנו, אבל עם טוויסט בטעם של פעם...

נתחיל עם האמא של כל גיבורות העל – גל גדות. כלומר... וונדר וומן.
התלבושת המקורית של וונדר וומן כוללת מחוך אדום ותחתונים עם כוכבים, אבל אפשר להעביר אותה יפה מאוד גם עם בגדים עליונים ולא תחתונים.
את המחוך החלפתי בחולצה אדומה, את התחתונים – בחצאית כחולה עם נקודות לבנות (למרבה הצער אין לי עדיין חצאית עם כוכבים) ואת הפרטים הזהובים החלפתי בשרשרת זהובה וחגורה צהובה עבה. המגפיים האדומות הוחלפו בנעלי סירה אדומות, העטרת – בפרח צהוב, וכל מה שחסר עכשיו זה לאסו האמת ומסוק בלתי נראה...
לגרסה מודרנית יותר, השתמשתי בגופיית וונדרוומן מאלי אקספרס, בשילוב עם טייץ דמוי-ג'ינס, מגפיים אדומות, קשת זהובה עבה, וצמידים מגנים... שעשויים מכוס חד פעמית...

עם האבא של כל גיבורי העל – סופרמן, הלכתי בגישה קצת שונה, ובמקום בזהות הסודית – סופרמן, החלטתי להתמקד בזהות האמיתית (לפחות לפי לויס וקלארק) – קלארק קנט.
קלארק קנט לובש בדרך כלל חליפה פשוטה, שאני החלפתי בחצאית בצבע חום-אפרפר וחולצה לבנה מכופתרת (אפשר להוסיף עניבה וז'קט מתאימים), כשהמדים עם סמל הS המפורסם מציצים מתחתיה – כאילו הוא בדיוק שמע את לויס בצרה והוא ממהר לעזרתה.
הוספתי משקפיים ותסרוקת אסופה שאיתה ניסיתי לשחזר את הבלורית המפורסמת. רק תרחיקו ממני את הקריפטונייט...

עם סופרגירל, בת הדודה, נשארתי יותר בתחום המדים הרשמים – גופיה עם הסמל (וסוודר מתחת, כי קר!), גרביונים כחולים (נשבעת שהם שם, מתחת לחצאית הנפוחה!), חצאית אדומה, ובמקום גלימה מתנפנפת – קרדיגן אדום שמונח באלגנטיות על הכתפיים. הייתי אמורה לשים אבל כמובן שכחתי – חגורה צהובה.
זיכרון טוב הוא לא כוח העל שלי...

גם אצל באטגירל החלפתי את הגלימה בקרדיגן, ואת המסכה – בקשת צהובה שמתאימה לסגנון המיושן ומתאימה לצבע הצהוב של הסמל.

פויזן אייבי, שכבר פרסמתי גרסה אחרת שלה כאן בדיוק לפני שנה, ויתרה גם היא על מחוכים לוחצים לטובת שמלה ירוקה פשוטה, מעוטרת בעלים מזוייפים, ששימשו אותה גם כסוג של כתר.
עגילים ושרשרת עם עלים הוסיפו למראה האלגנטי.
האיפור – די פשוט. את המייקאפ מורחים ומקבעים כרגיל. עם צללית ירוקה עושים הצללות – מסביב למצח, בשקעים מתחת ללחיים, בצידי האף ומתחתיו, ואפשר גם מתחת לשפה התחתונה. את העיניים מאפרים בצבעי ירוק-כתום-צהוב (צבעי עלים), סומק ושפתון באדום-כתום, וגבות – אדומות או כתומות, שיתאימו לשיער.

בשביל החברה הכי טובה של פויזן אייבי – הארלי קווין, אני מודה שהשתמשתי בשמלה שקניתי במיוחד באלי אקספרס (תוכלו למצוא גם גרסת "בגדיםרגילים" שלה כאן), אבל גם היא קיבלה "נגיעות וינטאג'" משלה –
חצאית פטיקואט תחתונה מנפחת, שתיתן את הסילואטה הדרושה, קולר תחרה (במקום קולר הליצן עם שלוש הציציות) ובמקום הכובע – פפיון גדול בצבעי שחור ואדום, שהרכבתי משתי מטפחות. את השיער אספתי לקוקו גבוה סטייל שנות החמישים, עם רול מגולגל מעל המצח – תסרוקת תקופתית חמודה שחשבתי שמתאימה לאופי הקופצני של הארלי.
להארלי המקורית יש צבועים כחיות מחמד, אני הסתפקתי בחתלתול
את ההשראה לאיפור קיבלתי מההדרכה המצוינת הזאת:

ומהבומבשלז של די.סי., נעבור למתחרים במארוול. חלק מהתלבושות פה פחות תחפושתיות, אבל לדעתי עדיין יכולות לעבוד היטב בתחפושת קבוצתית, ואני מקווה שהן יוכלו לתת השראה.

לסטיב רוג'רס, הלא הוא קפטן אמריקה, יש כמובן תלבושת בכחול-אדום-לבן המסורתיים של הדגל, כאשר רוב התלבושת שלו כחולה ואילו הפרטים באדום ולבן.
בהתאם, אני לבשתי שמלה כחולה (חולצה וחצאית, למעשה, אבל אף אחד לא חייב לדעת), עם שתי חגורות עבות באדום ולבן (הפסים שלו מאונכים, שלי מאוזנים). את הסמל שלו, שהוא גם המגן שלו, הוספתי עם סיכה שהכנתי מפלסטיק. הוספתי עגילי כוכבים, סיכת ראש בצבעים המתאימים, ושרשרת באדום-לבן.

התחפושת של איירון מן מלאה בקצת יותר מדי פרטים כדיי שאפשר יהיה לאלתר תחפושת של ממש, אבל בהחלט אפשר להעביר אותו גם בלי שריון מתכת רב חלקים.
אני התמקדתי בצבעים שלו – אדום וזהב, עם שמלה אדומה, ז'קט זהוב, חגורה זהבה, שרשרת זהובה – ומחזיק מפתחות של הקסדה שלו, שאני הפכתי לסיכה. במקום לייזר חדשני בכף היד, אני השתמשתי בפנס שטוח... לא ניסיתי לירות דרכו.

באותה החגורה הזהובה השתמשתי גם עבור הגרסה שלי ללוקי – עם שמלה שחורה פשוטה ופשמינה ירוקה שלבשתי כמו וסט.
מכיוון שאין לי קרניים זהובות מגניבות כמו שלו, הסתפקתי בשרשרת זהובה שהעיצוב שלה הזכיר לי את הקרניים שלו, עגילים זהובים שפיצים (טכנית – בצורת כנפיים, אבל עדיין מזכירים את הקרניים), ופרח זהוב בשיער. כמובן, תמיד אפשר לקנות קרני מאליפיסנט פשוטות בעשרה שקלים במקס-סטור הקרוב לביתכם ולצבוע אותם בזהב. הממ, אולי באמת אני אעשה את זה...

אחרונה חביבה, וקצת פחות וינטאג'ית (אלא אם אתם מחשיבים את שנות ה-90 לוינטאג'), היא סקארלט וויטץ'. 
התלבושת שלה היא קלה מאוד לשחזור – שמלה שחורה, ז'קט אדום (קרדיגן, במקרה שלי), שתי שרשראות – קצרה עם תליון אדום וארוכה יותר עם תליון עגול כסוף, מגפיים שחורים, ורצועות שחורות על פרקי הידיים (שאני דילגתי עליהם).

על האלמנה השחורה ויתרתי הפעם, כי אני בטוחה שאתם מבינים את הרעיון של בגדים שחורים צמודים ושיער אדום ארוך/קצר/בלונדיני בעצמכם J


זה הכל להפעם. מקווה שהחג שלכם יהיה סופר! אבל עד אז, יש לי עוד כמה הפתעות בדרך.

2 תגובות:

  1. פוייזן אייבי היא הפייבוריטית שלי! פוסט מדליק וקלאסי!

    השבמחק
  2. עינת שלי כל כך גאה בך...אין עלייך רעיונות מקוריים והכל זמין ..נמצא בארון.כל מה שצריך זה קצת דמיון
    מחדשת ומתחדשת וגם מרגשת...
    אוהבת המון יפתי,את ברוכת כשרון <3

    השבמחק