יום רביעי, 9 במרץ 2016

פורים האק: חנויות יד שנייה


היום אני מזמינה אתכם לצאת איתי לסיבוב שופינג בחנות יד שנייה החביבה עליי – 'עזרה', חנות קטנה ומקסימה ברחוב הנגב 21, רעננה. 'עזרה' הם חנות צדקה, מה שאומר שהמחירים ממש נמוכים, שהעובדים, שכולם מתנדבים, נחמדים במיוחד, ושכל הכסף שתוציאו הולך למטרות טובות – קניות נטולות אשמה מהסוג החביב עליי!

קניות יד שנייה הן כמובן תמיד מומלצות לאורך כל השנה, אבל פורים נותן לנו תירוץ מיוחד לצאת לשופינג, ולקנות גם דברים שבדרך כלל לא היו נכנסים למלתחה היומיומית שלנו. לפני פורים החנויות האלו מתמלאות בתחפושות, שהן לא רק זולות יותר מאשר בחנויות הרגילות, אלא גם עם מבחר הרבה יותר רחב ולא רק מה שטרנדי באותו הרגע (אלסה והמיניונים...). אבל האוצרות האמיתיים, לדעתי, הם דווקא הבגדים ה"רגילים" הבלתי רגילים – פריטי וינטאג', פריטים אתניים אותנטיים וכו'.
אז בואו נצא לסיבוב ונראה מה אנחנו יכולים למצוא, ומה אפשר לעשות עם זה... (מזהירה מראש שחלק מהתמונות מטושטשות בגלל תנאי הצילום - תאלצו להיות סבלניים איתי)


נתחיל במחלקת הבגדים ה"רגילים":
כאן למשל, יש לנו אוסף שמלות צבעוניות (וגופיה אחת) שכביכול אין ביניהן קשר - כל אחת היא צבע שונה וסגנון שונה. אבל שימו אותן יחד לתחפושת קבוצתית - ויש לכם את הרגשות מ'הכל בראש'. וכמובן שאפשר למצוא להן שימושים אחרים - השמלה האדומה-כתומה הזכירה לי את הפיה רוזטה מהסרטים של טינקרבל, השמלה הכחולה יכולה להיות בסיס טוב לאליס, והצהובה העדינה יכולה להתאים לבובה... וכמובן שכל הבגדים האלו יכולים לשמש אותנו גם אחרי שפורים נגמר.
הבגדים הצבעוניים המדליקים האלו צועקים לי "שנות ה-60 העליזות!" - הטישירט להיפי הסטלן חסר הדאגות, והשמלה המהממת דווקא יותר לנערת מוד אופנתית.
השמלה החומה תהיה מקסימה לדמות של ג'יין אוסטן (אתן לא רואות את אליזבת בנט לובשת אותה?), השחורה האמצעית נהדרת לאלמנה שחורה (לא הדמות מהאוונג'רז, כמובן), ושמלת התחרה (שלא התאפקתי וקניתי לעצמי) תעבוד נהדר לערפדית גותית נוגה וצמאת דם (ותהיה יפהפייה עם כל צבע שישימו מתחתיה).
הו! לו רק השמלות האלו היו במידה אחרת הן כבר היו שלי! האדומה תהיה מיני מאוס מושלמת, והשחור לבן כמו נועדה ללוסי (מI love Lucy) - ושתיהן יתאימו גם בעולם של הסוכנת קארטר, או כל סרט אחר שמתרחש בשנות הארבעים.
השמלות (וגופיה) היפהפיות האלו גרמו לי לחשוב על בנות ים קסומות... אני בהחלט מסוגלת לדמיין את אריאל מרגישה בהן ממש בבית. השמלה הימנית והגופיה יתאימו מאוד גם לתחפושת של שנות ה-20 (הגופיה תתאים גם לנסיכה יסמין), בעוד השתיים האחרות יתאימו לכוכבות הוליוודיות זוהרות גם בימינו.
השרוואל הסגול יהיה נהדר לצועניה, מגדת עתידות, או אפילו פיראטית, והסוודר יעבוד נהדר למלח - רק צריך להוסיף כובע מתאים ומשקפת ויש לכם תחפושת קלילה וחמודה.
הצעיפים המשובצים האלו, כביכול רק צעיפים, יכולים ליצור תחפושת סקוטית חמודה פשוט על ידי לבישה באלכסון (מכתף אחת אל המותן האחר) עם שמלה פשוטה (שחורה? אני מדמיינת שחורה אבל מניחה שזה יכול לעבוד גם עם צבעים אחרים, עדיף כהים ושיתאימו לצבעים בצעיף). כובעי "נער עיתון" מזכירים לי את ברט ממרי פופינס, בעוד הכובעים השחורים העליונים יכולים להוות בסיס לכובע של מרי פופינס עצמה (עוד נקדיש לה פוסט נפרד).
נעליים, בכל הסוגים, הסגנונות והמידות. יש מגפיים לרוקיסטית, סנדלים לסינדרלה, כפכפים אתניים ונעליים אדומות שאני חושבת שיהיו מדליקות במיוחד בשביל דורותי.

ועכשיו נעבור לפינת התחפושות:
מבחר נהדר של בגדים אתניים (אני מסתפקת בלקרוא להם ככה כי אני חוששת לעשות טעויות. אני לא טובה בדברים האלו. מודה.).
סיני או יפני? כך או כך, הם מהממים ומלאים בפרטים (החלוק הוא דו-צדדי!). העליונית של הנינג'ה יכולה להילבש מעל כל בגד נוח שחור (לי יש כזאת בצהוב), אז ילדים ממש יאהבו אותה.

והנה משהו שלא תמצאו בחנות תחפושות - שמלות כלה אמיתיות. וידוי: לפני כמה שנים קניתי אחת, סתם כי היא הייתה כל כך יפה (גזרת בת ים, עם מחוך מלא אבנים קטנות עדינות ונוצצות... לא יכולתי לעמוד בפניה). הן יכולות להתאים לאמילי "כלת הרפאים" של טים ברטון, הכלה מהטירה הרדופה של דיסני, או פשוט, אתן יודעות - כלה.
וגם - שמלת אורורה למבוגרות - אתן יודעות כמה קשה למצוא כזאת?! ובמחיר טוב?! ובגזרה מתאימה ונכונה?! - הריי היום מכינים ל"מבוגרות" (בנות 14) רק שמלות קצרצרות וצמודות עם טוטו... מציאה אמיתית.

ועוד עצה אחרונה לתופרות:
מצעים ומפות. הרבה-הרבה יותר זול מלקנות בדים בנחלת בנימין, ובאים במגוון צבעים והדפסים. אתן לא חושבות שמצעי הטרולים יצרו שמלה מקסימה?

והגענו לאביזרים. כמו בתחפושות, גם כאן אפשר למצוא לא רק את תחליף הפלסטיק, אלא לפעמים גם את הדבר האמיתי.
הפאה הימנית היא בבירור פיאת פורים זולה (אם כי קיבלתי הצעה ללוות מישהו לטיול לחו"ל בזמן שמדדתי אותה...), אבל השתיים האחרות הן פאות "אמיתיות" ואיכותיות (שככל הנראה שימשו מישהי בשנות השמונים), שאפשר לסרק ולעצב בהתאם לצרכים שלכם - השקעה מוצלחת.
דיים עדנה וסבתא עדנה...
מכשפה, סולטן (או ג'יני') וקאובוי מנצנץ (היו שפע של כובעים בכל הצבעים, אבל אני בחרתי בשחור שיתאים לוסט). לא חושבת שהם "אותנטיים", אבל הם ללא ספק מגניבים.


אחרונים חביבים (בקושי קשורים אבל הייתי חייבת להכניס אותם) - תיק זהוב (לנסיכות אמיתיות), וסכו"ם מיוחד - אריאל הייתה שמחה להסתרק עם גילקרקפת יפה כזה!
יש כל כך הרבה אוצרות שרק מחכים שתבואו לגלות אותם... אז תנו לחנויות יד שניה הזדמנות. ובואו לבקר ב'עזרה'. תמסרו לגיורא ד"ש מעינת.

3 תגובות:

  1. פוסט מעולה! איזה כיף שהתחלת עם הפוסטים לפורים. מחכה לפוסט על מרי פופינס ואם יש לך רעיונות לתחפושת לתינוקת בת 3 חודשים אני אשמח...

    השבמחק
  2. בביקור הבא שלי באיזור אני אהיה חייבת לפקוד את החנות הזו!

    השבמחק
  3. צריך כשרון כמו שלך ...כדי למצוא את כל האוצרות הללו,בחנות יד שניה

    השבמחק