יום שני, 21 במרץ 2016

פורים האק: ברגע האחרון

פורים כבר ממש מחר!!!
כבר יש לכם תחפושת? גם לי לא... כלומר, יש לי בערך חמישים תחפושות, אבל עוד אין לי מושג למה להתחפש מחר.

אם גם אתם עוד לא החלטתם, ולכם אין 50 אופציות בשלוף, דאגתי לכם לכמה רעיונות פשוטים וקלאסיים, שלא דורשים מלתחה מאוד נרחבת. קצת DIY, קצת איפור, קצת מזל - והרבה כיף.

למיני מאוס התחפשתי בפעם הראשונה בגיל 5. סבתא שלי תפרה לי את התחפושת (כולל אוזניים ופפיון, שעדיין יש לי, אך נמעכו כהוגן עם השנים), וההורים דאגו למסכה שהתכוונתי לשים כדיי להראות בדיוק-בדיוק כמו מיני - אבל בסוף, בערב המסיבה, היא נשכחה בבית, ואני הסתפקתי בעיגול שחור מצויר על האף...
בכל מקרה - מיני היא תחפושת ממש קלה וכיפית. שמלה אדומה או חולצה שחורה עם חצאית אדומה (אם יש אדום עם נקודות לבנות - אפילו יותר טוב, אבל לא הכרחי), גרביונים או טייץ שחורים, וכמובן - האוזניים. בלינק הזה תמצאו הדרכה פשוטה להכנת אוזניים - אני השתמשתי בה כשהכנתי עשר זוגות למסיבת דיסני, ומשם גם האוזניים שלי בתמונה (את הפפיון הכנתי ממפית נייר...). אני הוספתי צעיף דק אדום עם נקודות - כי למה לא. אפשר לצרף לתחפושת זוגית גם את מיקי - חולצה שחורה, מכנסיים אדומות (להדביק באיזור המפשעה שני עיגולי לבד צהובים גדולים), ואוזניים.
אודריקית החליטה גם הפעם להצטרף אליי לצילומים, אבל אפשר לראות מאחוריה רמזים לחצאית אדומה עם נקודות...
אם במקרה אין לכם חומרים להכנת אוזניים, לכריזמה סטאר יש פתרון בשבילכן - 

הורדתי את החצאית, השארתי את הצעיף, והחלפתי לחולצה לבנה עם פסים, הוספתי כובע ברט, והפלא ופלא - אני צרפתייה!
ווי-ווי!
הוספתי עגילים של מגדל אייפל ושער הנצחון - הריי כל הצרפתים הולכים ככה בדיוק! וכמובן, אפשר להוסיף בגט - יוסיף למראה ויהיה נהדר למקרה שאתם פתאום רעבים ואין רגלי צפרדע בהישג יד.

נשארתי עם החולצה, החלפתי לצעיף כחול עם עוגנים, כובע כחול, וחבל (נו, חבלון - לא זכרתי איפה אנחנו שומרות את החבלים בבית) - והריי לכם אני מלח אמיץ, מוכנה לשוט על פני שבעת הימים.

שמלה אדומה, פשמינה אדומה מעל הראש, מוחזקת עם סיכה מתחת לצוואר כמו גלימה, סלסלה וצמות - ואתן כיפה אדומה. עם תסרוקת אחרת ושמלה ארוכה ודרמטית תוכלו להיות גם כוהנת אדומה ממשחקי הכס.
ושוב בתפקיד אורח: אודרי, הפעם מגלמת את הזאב
בגדים שחורים צמודים, סינר, סרט תחרה על הראש (סוד: אפשר להשתמש גם במפית "דויילי" עגולה ותחרתית מוחזקת עם קשת), וקולר/שרשרת דמויית תחרה - ואתן התחפושת הסקסיסטית הקלאסית - משרתת צרפתייה... כמובן, מכיוון שמדובר בבגדים שלכן, החצאית לא חייבת להיות קצרצרה והמחשוף לא חייב להיות גדול - אפשר להתאים הכל לפי הטעם שלכן ורמת הנוחות שלכן. בתכלס' - כיף להיות קלישאה לפעמים.
הצווארון (שהשתמשתי בו גם עבור אליס) נחתך ממפית שולחן
תשארו עם הבגדים השחורים, תפטרו מהתחרה הלבנה, ותוסיפו ערימות של תכשיטים ואביזרים כהים ודרמטיים ואיפור כהה - מזל טוב, אתן בחורה גותית נוגה שכולם תוהים אם היא בסתר מאמינה שהיא ערפדית.

עדיין עם הבגדים השחורים? מעולה. זמן לקצת DIY. קחו מסכת פלסטיק זולה של חתול (את שלי השגתי בחנות של שקל). צבעו אותה בשחור (התכוונתי לרסס אותה עם ספריי, אבל הוא החליט לא לעבוד אז פשוט צבעתי אותה עם טוש מרקר), ולפי תמונה מהסרט "בטמן חוזר" (סרט הבטמן המצולם הכי טוב שיש) - ציירו עם טוש טיפקס את התפרים הלבנים.
אתן קאטוומן האחת והיחידה! וכל מה שזה לקח זה מסיכה של שקל ועשר דקות עבודה.
מיאו!
כבר התחפשתי לפני כמה שנים לקאטוומן עם מסכה שתפרתי מטייץ ישן, אבל זה פחות מתאים לרגע האחרון. בכל מקרה, כדיי שתראו שמספיק בגדים שחורים יחסית צמודים וממש לא חובה להשקיע בתלבושת ויניל חונקת - הנה תמונה מהפורים ההוא:
צילום: שי קורזן המוכשר, ז"ל
ממשיכים עם בגדים שחורים בסיסיים - שמלה ארוכה שחורה או חצאית וחולצה, יחד עם פשמינה שחורה או אפורה, או כובע מכשפה - עם קצת עבודת איפור, את המכשפה הזקנה והמכוערת מהאגדות.
נשמע מפחיד? כאילו זה משהו שרק מאפרים מקצועיים יכולים לעשות במיליון שלבים והמון זמן? ממש לא.
כל מה שצריך זה צללית חומה כהה, מברשת איפור דקה (אני השתמשתי במברשת לאייליינר) - ולעשות המון המון פרצופים למראה. למתוח את הפרצוף לפה ולשם, לעשות חיוך גדול, פני דג, להרים את הגבות בהפתעה, להוריד אותן בזעף - ובכל מקום שנוצר קו - לעבור עליו עם הצללית. בכל המקומות השקועים - עצמות הלחיים, אמצע הצוואר, עצמות הבריח - לעבור עם הצללית (עם מברשת פלאפית). להוסיף קיווקויים לאורך השפתיים, ולצייר גבות כהות ומבולגנות - וזהו. אתן מוכנות. אני בכוונה השתמשתי רק בהצללה עם צללית חומה, בלי הארות בצללית בהירה. כן, זה יכול להראות קצת יותר טוב - אבל אפשר להגיע לתוצאות ממש מגניבות גם בלי זה. לא מאמינות לי? תראו:
בתמונה הגדולה רואים את האיפור נטו, בלי כובעים או הבעות פנים
וכמובן שלא התאפקתי וצילמתי המון תמונות עם המון פרצופים. להתחפש לדמות מכוערת זה נורא משחרר.
וכדיי לא להשאיר אתכן עם סיוטי לילה:
דנה מספרת לי שהיום חוגגים את יום הקשת בענן, חגיגה של סובלנות ושל צבע.
קשת בענן זו תחפושת ממש כיפית (ועליזה...), שקל לארגן עם קצת אביזרים (יש המון אביזרים כאלו שמיועדים לילדים) וקצת איפור:
אני שמתי קשת שיער צבעונית, קולר קשת, ובתור חולצה קשרתי מסביבי צעיף קשת. ציירתי בין העין לרקות קשתות (סדר הצבעים הוא: אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול וסגול) עם צלליות צבעוניות - נדרשו כמה חזרות בשביל להגיע לצבע חזק מספיק, אבל אם עושים כל צבע לחוד ובסבלנות, זה באמת פשוט מאוד ולא לוקח הרבה זמן.


מקווה שיהיה לכם פורים צבעוני וקסום, ושתהנו מכל רגע. הרבה אנשים מתייחסים לתחפושות כאל מקור ללחץ, אבל בשבילי זו הזדמנות נהדרת לחקור ולשאול "מה היה אילו?" ולהכנס לתוך הסיפורים האהובים עליי.
מקווה שהעצות שלי יעזרו גם לכם להנות מהקסם הזה, ואם לא - מקווה שלפחות נהניתם להצטרף אליי.

נ.ב. היום קיבלתי את משלוח המנות שלי במשחק "גמד ענק" ארצי. אני בהלם - קיבלתי חבילה מדהימה, ענקית, מושקעת, יפהפייה. הגמדית שלי חשבה על הכל - תכשיטים יפהפיים, ממתקים, חומרי DIY מיוחדים (כולל מדבקות נדירות של הארי פוטר), לוח שעם+מגנט עם תמונות מהאינסטגרם שלי, דיסק און קי (שההפתעות בו עדיין מחכות לי), ואפילו צעצוע עבור החתולים...
גמדה יקרה שלי - המון, המון-המון תודה לך! רגשת אותי מעבר למילים. עשית לי את החג. שימחת אותי כל כך. לא רק שקלעת לטעם שלי - ההשקעה המדהימה בפני עצמה נוגעת ללב. את נהדרת. תודה.

3 תגובות:

  1. וואו...בפוסט הזה,באים לידי ביטוי כמעט כל הכשרונות שלך:היצירתיות,המשחק,האיפור,הדמיון העשיר ,כשרון הכתיבה...
    אני מקווה ומאחלת שגם אחרי פורים יהיו לך דברים מרתקים ומעניינים...
    בהצלחה ותמשיכי כך באהבה ובהנאה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל בכלל אי אפשר לדעת שאני יודעת לשיר ;)

      תודה רבה! ריגשת אותי. יש עוד הרבה תכניות גם אחרי פורים, אבל קודם מגיעה לי קצת מנוחה אחרי המרתון הזה...

      מחק
  2. וואו! מרתון פורים מדהים! הצלחת לדחוס כל כך הרבה תחפושות יחד! אני בטוחה שנתת רעיונות למלא אנשים.
    אולי לא יודעים שאת גם יודעת לשיר, אבל אם תעלי סרטוני איפור מזמרים... ידעו שגם בכך התברכת... כל הכבוד! את פשוט אלופה!

    השבמחק