יום שני, 14 במרץ 2016

פורים האק: מרי פופינס

מרי פופינס תמיד היה אחד מהסרטים האהובים עליי. לונדון, שירים נפלאים, דיק ואן דייק, לצחוק עד השמיים (מילולית), וכמובן, החלק האהוב עליי ועל כולנו - לקפוץ לתוך ציור ולטייל בעולם הדימיון. וג'ולי אנדרוז, שהיא, כידוע -Practically perfect in every way.

לפני שנתיים החלטתי שהגיע הזמן לקפוץ לתוך הציור ולהיות, גם אני, מרי פופינס. אפילו לא הסתפקתי רק בתלבושת אחת, ובמהלך פורים התחפשתי אליה פעמיים - התלבושת של תחילת הסרט, עם הז'קט הכחול, והתלבושת הלבנה של הקטע המצויר.
אחד הדברים הנחמדים בלהתחפש למרי פופינס, הוא שעל אף העובדה שהסיפור מתרחש לפני כ-100 שנה (תקופת הסופרג'יסטיות הנפלאות, שוויניפרד בנקס המקסימה לא ממש מייצגת אותן בכבוד) - את התלבושות אפשר לשחזר לא רע עם בגדים שיש סיכוי שתמצאו בארון שלכן.

בשביל התלבושת הזאת השתמשתי בחולצה לבנה מכופתרת, ז'קט כחול (אפשר להשתמש גם בקרדיגן אם אין ז'קט - כפי שתראו בתמונות למטה), חצאית שחורה ארוכה (עדיף בגזרה קצת מתנפחת), וצעיף בגוון ורוד כהה.
I never explain anything
מה יש בתיק? לא תנחשו לעולם...
את המראה השלמתי עם עניבת פפיון אדום (שהדבקתי על סיכה), וכמובן - הכובע השחור עם הפרחים והפירות, תיק "שטיח" גדול, ומטריית התוכי המפורסמת. איך מכינים אותם? ככה:

את הכובע שהשתמשתי בו לפני שנתיים לא הצלחתי למצוא בשום מקום... כך שהייתי צריכה להכין כובע חדש ואתם זכיתם בהדרכה קצרה ופשוטה. היום בצהריים רצתי לי ל'עזרה' (החנות שהקדשתי לה פוסט לפני שבוע), ומיד מצאתי כובע מושלם, אפילו יותר טוב מהקודם - שחור, שטוח, מעט מעוך (במקור של זארה-גברים, לפי התווית).
בגלל שחיבבתי את הכובע כמו שהוא, החלטתי לא להדביק את הפרחים והפירות באופן ישיר אל הכובע, אלא לסרט שחור שכרכתי מסביב לבסיס הכובע (כך השתמשתי בדבק חם רק בנקודה אחת על הכובע עצמו). העיצוב עצמו הוא פשוט למדי, בכל "רבע" כובע, יש חרצית לבנה אחת, ופרי אדום (דובדבנים?) מכל צד. בצד ימין של הכובע ישנה חרצית אחת "עומדת" ולא רק שטוחה על הכובע. לי היתה רק חרצית אחת ששמתי בקדמת הכובע, אז השתמשתי בורדים לבנים מנייר שהשטחתי כדיי שיעמידו פנים שהם חרציות... והוספתי ציפור קטנה, כי זה הזכיר לי את הציפור מ"רק כפית של סוכר"...
לפני, אחרי, וכל השלבים בין לבין
אין לי ממש הדרכה מצולמת של איך מכינים את ראש התוכי של המטרייה, אבל ההסבר, בבסיסו, פשוט - מורידים את הידית (במטריות זולות הן יורדות בלי בעיה), ומפסלים מפימו ראש תוכי בהתאם לתמונות מהסרט (אני לא ממש פסלית מומחית או מנוסה, ועדיין יצא לי לא רע). עדיף קודם לשים את גוש הפימו בתחתית המטריה ואחר כך לפסל, אחרת תמעכו את הראש כשתרכיבו אותו על המטרייה. מחכים שיתייבש ויתקשה - וצובעים.
לפני ואחרי צביעה (ואחרי שנתיים של שפשוף)
את התלבושת הלבנה הרכבתי... ובכן, בעיקר מהרבה בגדים לבנים. חולצה לבנה עדינה (לא מצאתי את חולצת המלמלה שלי, אז השתמשתי בלית ברירה באחת פרחונית. גם תחרה תעבוד.), חצאית לבנה רחבה (עם חצאית תחתונה שתיתן לה נפח), כובע שמש לבן (טוב, שלי היה ורוד מאוד בהיר), צעיף לבן דקיק לקשור מסביב לכובע ומתחת לסנטר, ולמי שיש - כפפות תחרה לבנות (בפורים יחסית קל להשיג כאלו).
לכל אלו אנחנו מוסיפים אביזרים אדומים - חגורת בטן אדומה ועבה, סרט אדום בקולר ובקצה השרוולים, וסרטים אדומים בערך באמצע גובה החצאית - דורש קצת תפירה פשוטה ביד (או הדבקה, אם אין לכם סבלנות ואתם מוכנים "להקריב" את החצאית).
וכמובן, אם יש לכן שמשיית מלמלה בהירה (או תחרה) - זה רק יוסיף למראה ולהרגשה הקסומה...
איפה הפינגווינים עם ההזמנה שלי?

האיפור צריך להיות "טבעי" ופשוט - לחיים ורודות, שפתיים באדום עדין - כיאה לאומנת צנועה ומכובדת של ילדים.
התסרוקת פשוטה גם היא - שיער אסוף ל"לגולגול" בעורף, שביל באמצע, כשקדמת השיער קצת משוחררת ו"מרוחה" על המצח. שני "שוונצים" קצרים באיזור האוזניים, (שוונצים תמיד היו באופנה).
וזהו. עכשיו גם אתן יכולות להיות מרי פופינס. לעוף (ולשוחח) עם מטריה, לשבת על עננים, לרקוד עם מנקי ארובות, לקפוץ לתוך ציורים, ולהראות לגמרי מכובדת תוך כדיי :)

צילומים עם הכובע החדש, וקרדיגן במקום ז'קט. כיף להיות מרי. 
It's a jolly holiday.

2 תגובות:

  1. איזה אלופה את! פוסט מקסים ומשובב נפש, בדיוק כמו מרי פופינס!

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט ניכר כאן כשרון המשחק שלך...
      המשיכי לעשות את מה שאת אוהבת את עושה זאת נפלא...

      מחק