יום רביעי, 7 בפברואר 2018

פורים האק: דמויות של טים ברטון

ילדים, מכל גיל, בנות ובנים,
רוצים לראות דברים משונים?

במשך שנים רבות החשבתי את טים ברטון לבמאי האהוב עליי. האווירה המלנכולית אך נטולת ציניות, השילוב של האפל עם הנאיבי והמתוק, המוזיקה הנהדרת של דני אלפמן, והציוריות הייחודית שקיימת בסרטים שלי, מצויירים או מצולמים, שבו את ליבי. במשך השנים, למרבה הצער, הוא הוציא קצת יותר מדי סרטים... פחות טובים, וקצת איבד מהסטטוס הזוהר שלו, אבל אצלי ועוד אצל רבים, תמיד שמור לו מקום מיוחד בלב.

הסרט הראשון שלו שהתאהבתי בו ממש, היה "באטמן חוזר". בין הפסקול המושלם למישל פייפר המהפנטת, וסטים שכוללים מכונית ברווז ענקי... איך אפשר שלא להתאהב?
את המסכה הכנתי מטייץ ישן שציירתי עליו באקריליק לבן
קאטוומן כבר הופיעה בבלוג הזה בעבר, בפוסט "תחפושות של הרגע האחרון". נכון שהתלבושת המקורית של הסרט מלאה בפרטי-פרטים (וגם צמודה ברמה שאפילו מישל פייפר הדקיקה לא יכלה לנשום בה), אבל אפשר "להעביר אותה" בקלות בעזרת בגדים שחורים צמודים, מגפיים שחורות עם עקבים ו... מסכה. זהו, למעשה לא חייבים יותר. כמובן שכל תוספת - חגורה שחורה עבה, מחוך שחור, שוט שבמקרה היה לכם בבית... כל אלו רק יוסיפו, אבל הם לא הכרחיים. לקאטוומן יש גם כל מיני תלבושות שונות - בקומיקסים, בסדרות, בסרטים השונים - כך שיש גם מגוון רחב יחסית מבחינת החולצה שאפשר להשתמש בה - עם או בלי מחשוף, או אפילו צווארון גולף, טריקו, סריג או דמוי עור - כולם יתאימו לקאטוומן כלשהיא (חוץ מהאחת שאנחנו לא מדברים עליה. אתם יודעים למי אני מתכוונת). אם מתחשק לכן להשקיע במיוחד, תמיד אפשר לצייר את כל הסימונים והתפרים של התלבושת המקורית על החולצה - משהו שאני מתכוונת לעשות כבר שנים ובטח אגיע אליו מתישהו... בעשור הקרוב.

לפני שהכרתי את ביטלג'וס הסרט, הכרתי את ביטלג'וס הסדרה המצויירת. זוכרים אותה?
שם ביטלג'וס הוא מין חבר-הכי-טוב של לידיה, ועוזר לה להתמודד עם צרות בבית ספר ועם ההורים, ולהוציא אותה מדי פעם מהשגרה עם טיולים לעולם שמעבר... לא בדיוק נאמן לסרט, אבל מקסים בפני עצמו (ועם שיר הפתיחה הכי טריפי בעולם)

התלבושת של ביטלג'וס כאן היא יחסית קלה לשחזור, בעיקר אם יש לכם הרבה פסים שחור-לבן בארון...
אני שילבתי חולצה סגולה עם עליונית פסים שחור לבן, ו... גופיה סגורה שלבשתי כחצאית. זה טריק יעיל מאוד כשחסר בגד בצבע מסויים - כמעט כל חולצה, כל עוד היא לא פתוחה מדי או סגורה מדי, יכולה לשמש כחצאית. את תמת השחור-לבן-פסים השלמתי גם בתכשיטים (וכמובן אפשר להוסיף עניבה שחורה למי שרוצה להיות נאמן יותר למקור). יוטיוב מלא בהדרכות נהדרות ודוחות לחלוטין של איפור מתאים, אבל מכיוון שאני הלכתי כאן יותר על "דיסניבאונד" מאשר תחפושת מלאה, הסתפקתי באיפור סגול מעושן בעיניים (הוא היה כהה יותר במציאות, תאלצו להאמין לי), ואיפור גבות ירוקות... כי למה לא :)
גם ללידיה של הסדרה יש תלבושת ממש מוצלחת, אבל מכיוון שעוד לא ניסיתי אותה, נעבור בינתיים ללידיה של הסרט:
לידיה לובשת... הרבה שחור. יש לה עוד כמה תלבושות בסרט, אבל המראה הזה הוא גם קל לזיהוי וגם קל לשחזור, בעיקר אם כמו רוב הנשים בערך 70% מהמלתחה שלך בנויה משחור. חוץ מבגד שחור רחב, הכרחי גם כובע שמש שחור (אם לא מוצאים אחד תמיד אפשר לקנות בצבע אחר ולרסס אותו) איפור חיוור עם עיגולים שחורים מסביב לעיניים (ה-מראה של טים ברטון), וכמובן - הפוני השפיצי. כאן ניסיתי לשחזר אותי עם פוני קליפס חמוד שהשגתי באלי אקספרס, אבל בגלל שסירבתי לשים עליו מוצרים ורק ניסיתי ליצור הפרדות בשיער בעזרת סיכות - זה יצא ממש מוזר (ולא בדרך שבה התכוונתי). אני ממליצה פשוט לקנות פאת פוני וקארה שחורה וזולה, ולא להתבייש להשתמש בג'ל חזק בשביל ליצור את המראה הרצוי. למשקיעות: אפשר להוסיף מצלמה תלויה על הצוואר, ולנשוא איתכן ספר "המדריך למתים הטריים".

את פס הקול של הסיוט שלפני חג מולד הכרתי כמה שנים לפני שיצא לי לראות את הסרט, וזה היה לפני שמרצ'נדייז שלהם היה בכל מקום, אז במשך זמן מה דימיינתי את הדמויות בעצמי, ולגמרי אחרת... לג'ק באמת היה ראש דלעת, הילדים של בוגי נראו כמו צבועים, וסאלי נראתה... כמו לידיה. אז מסתבר שסאלי לא נראית כמו לידיה (אלא כמו ליסה מארי - בת הזוג של טים ברטון באותן שנים), אבל אני לא יכולה להגיד שהייתי מאוכזבת.
לסאלי יצא לי להתחפש כמה פעמים, אף אחת מהן לא מושלמת ברמת התחפושת, אבל אני חושבת שהן "עבדו". השמלה שלה היא שמלת טלאים, כשכל חלק עשוי מבד מקושקש אחר - אבל בתכלס' כל  שמלה מבד מקושקש בצבעים חמים נותנת את האפקט (כאן שילבתי בין שמלה מקושקשת כזאת וגופיה צהובה). יחד עם האיפור של התפרים והשיער האדום - לא חייבים יותר. הכנתי אבל לא הספקתי לצלם: קולר "תפרים" עשוי מצבע טוליפ ומחוזק עם דבק חם. ממש לא הכרחי, אבל חמוד,  ועוזר שהאיפור בצוואר לא ימרח.

ל"לוק סטוק ובארל" - הילדים של אוגי בוגי, ממש קל  להתחפש:
את לוק השדון, כמובן, כבר ראיתם בפוסט השמלה האדומה.
סטוק, המכשפה, זקוקה בעצם רק לשמלה סגולה וכובע מכשפה סגול (אני הוספתי לה גם קולר תחרה שחור וסיכה של חתול שחור, כיאה למכשפה)
בארל, הילד-שלד. השתמשתי בגופיה בהדפס שלד ותיק גולגולת, שניהם מאלי אקספרס, והכנתי שרשרת ידי-שלד מדבק חם, כפי שתוכלו לראות בסרטון ההדרכה המגניב והמלא רעיונות הזה:

רעיון שעוד לא הגעתי אליו, אבל אתם מוזמנים לנסות, עבור אוגי-בוגי:
בגד ירוק זרחני או בז' (הוא משנה צבעים בהתאם לתאורה, אז שניהם בסדר), עם תפרים שחורים בולטים, שמתוכם מזדחלים החוצה כל מיני תולעים וחרקים (אפשר להשיג כאלו מפלסטיק בחנויות צעצועים).

ונעבור לאחד מהסרטים המקסימים הקצת יותר חדשים של טים ברטון - כלת רפאים.
גם לאמילי היקרה, עם העיניים הטראגיות ושמחת החיים (שמחת המוות?) יצא לי להתחפש כמה פעמים.  בפעם הראשונה, לפני כמה שנים, ניסיתי לשחזר את שמלת הכלה שלה עם חצאית ארוכה וגופיה לבנה, ציירתי עליה והדבקתי עליה פנינים, צבעתי אותה בגוונים ובסוף... טוב, זה פשוט לא נראה משהו. אבל לפחות האיפור שלי יצא יפה.
 באינטרנט תמצאו כל מיני הדרכות ארוכות ומושקעות, עם שיניים מודבקות, לייטקס, גבות מוסתרות, ציור אישונים ענקיים... אישית אני חושבת שזה מיותר לחלוטין, והסיכוי של זה לצאת בלגן נוראי הוא גבוה מדי ביחס לרמת ההשקעה.
כאן בחרתי באיפור פשוט, נטול אפקטים מיוחדים - את הפנים צבעתי בתכלת, בערבוב של צבעי גוף לבן וקצת כחול (של WOW), השתמשתי בצללית כחולה כהה מסביב לעיניים, וגם עבור השקעים בלחיים ובמצח, שפתון ורוד, ועפרון גבות כהה, כאשר החלק הפנימי של הגבה עולה למעלה, ליצירת ההבעה המעונה. אגב, אותו צבע מים כחול יכול לעבוד גם על השיער, אם אתם רוצים לצבוע רק חלקים קטנים (לכל השיער זה פשוט קשה יותר וכבר עדיף לקנות ספריי).
הגרסה הזאת של אמילי הרבה יותר פשוטה, לא דורשת צביעות והדבקות, וגם לא צבעי מים, אבל אני חושבת שהיא עובדת לא רע. עבור התלבושת, שילבתי שמלת סטרפלס בצבע תכלת עם שמלת תחרה לבנה (מאלי אקספרס, כמובן) - השמלה היא ארוכה מאוד ועם שרוולים ארוכים, אבל אני קיפלתי אותם וכרכתי אותם מסביב לחזה כדיי ליצור שמלת סטרפלס. הוספתי עכביש שמטייל על השמלה (אחת החברות שלה בסרט היא עכבישה אלמנה שחורה), שרשרת פרפרים (כמחווה לסוף הסרט), וזר פרחים כחול. האיפור כאן נעשה על בסיס מייקאפ רגיל, אבל שאר הצעדים כמו קודם - צללית כחולה כהה שמשמשת לכל ההצללות ולאיפור עיניים, וגבות שעולות בקצה בפנימי כלפי מעלה. הפעם גם עשיתי קצת הצללות מסביב לאף כדיי לתת לו מראה קטן ושפיצי יותר, בדומה לאפון הקטנטן שלה.

אני רוצה להתעכב לרגע על סרט קטן ומוזר שנראה לי שאני היחידה בעולם שאוהבת אותו - הפלישה ממאדים. זה סרט יוצא דופן בפילמוגרפיה של טים ברטון, יש בו הרבה פחות דמויות נוגות ומעונות, והרבה יותר חלקי גופות וראשים מתפוצצים בירוק זוהר - אבל ההומור שלו עושה לי את זה.
חשבתי על שתי תחפושות אפשריות משם - יש בסרט המון דמויות, ואלו בהחלט לא החשובות שבהן, אבל המראה שלהם אייקוני, והן מופיעות בפוסטר של הסרט:
מכיוון שאין לה שם אנחנו נסתפק ב"אשת הספירלות"  בשביל לשחזר את המראה שלה תצטרכו שמלה פשוטה צמודה בצבע בהיר (עדיף לבן), ופשוט לצייר עליה ספירלות בטוש בד כתום... בשביל השיער תצטרכו לדעתי שתי פאות - אחת שתשב על הראש, עליה משהו מגביה (כמו ערימת הבאן-רולז שהשתמשתי בהם בשביל שיער עץ-חג מולד בפוסט הזה), ומעל המבנה הזה - פאה נוספת שתסתיר את הכל. עם תיק אדום, ליפסטיק אדום, וצללית בצבע תכלת על *כל* העפעף - הלוק שלכם... לא מהעולם הזה  (רק אל תשכחו את המסטיק).
הדמות הזאת יכולה להתאים גם למתחפשים "עצלנים". אפשר לגשת לחנות שמדפיסה על חולצות, ולהדפיס גוף של כלב צ'יוואווה, כך שהצוואר שלו יסתיים בדיוק במפתח החולצה. יחד עם פאה של קארה ופוני - התחפושת מושלמת. אני לא מעריצה גדולה בדרך כלל של תחפושות "טי שירט ואביזר" - אבל אני חושבת שזו יכולה להיות תחפושת ממש מדליקה ומצחיקה נורא.

ונעבור לסרט האחרון בפוסט זה - אליס.
יש לי רגשות מאוד מעורבים בקשר לסרט הזה. כפי שאתם יודעים, תמיד הייתי מעריצה ענקית של אליס, והפוסטים הראשונים בבלוג הזה הוקדשו לה (אם אתם לא מכירים, תוכלו למצוא אותם כאן, כאן, וכאן). והסרטים האלו... הם לא אליס. לא העלילה, לא הדמויות, ולטעמי, גם לא האווירה. עם זאת, כשמשחררים את הציפיות הראשוניות, אני חושבת שהם סרטים מעניינים ואפילו מהנים בפני עצמם, עם עיצובים מרהיבים והרבה דמיון.
אחת הדמויות שהופתעתי מכמה שחיבבתי אותן, הוא הכובען המטורף. אני לא מעריצה של ג'וני דפ, גם לפני שיצאו הידיעות על אלימות... הוא מוכשר, אי אפשר להגיד שלא, אבל יש בו משהו שהופך אותו למאוס בעיניי, ולכן באמת הופתעתי שהדמות שלו כאן, שכשרק התמונות שלה יצאו די דחתה אותי, התגלתה כשובת לב.
יש לו כמה תלבושות בסרטים, וסביר להניח שתוכלו למצוא מתוכן גם צבעים שאפשר למצוא אצלכם בארון - כחול-ירוק, בורדו, חום. כאן למשל לא היה לי ג'קט אז השתמשתי בחולצה באותו גוון - מכיוון שהוספתי את הצעיף המנוקד, האפקט נשאר דומה. תוכלו למצוא הדרכות באינטרנט איך להכין בדיוק את הכובע שלי, עם הצורה המיוחדת שלו (השכן האהוב עליי, ילד ששמרתי עליו פעם, הכין כזה בעצמו) - אני הסתפקתי בכובע צילינדר פשוט של תחפושות, שפשוט קשרתי מסביבו בד בצבע דומה לשלו והוספתי נוצות צבעוניות.
מבחינת איפור ויתרתי על הבסיס הלבן, והתמקדתי בריסים הלבנים (היה כמעט בלתי אפשרי להלבין אותם, השתמשתי ב"חצי הלבן" של מסקרה דו צדדית והמון צללית לבנה עליה), הצללית הורודה, והגבות הכתומות (אפשר גם להדביק נוצות כתומות לאיזור הגבות אם אתם רוצים מראה מבולגן יותר, כמו שלו). הוספתי תוספת שיער כתומה במקום התלתלים הכתומים שלו - לפעמים מגע קטן עושה את העבודה.

גם בקשר למלכה הלבנה יש לי רגשות מעורבים. מצד אחד, אני אוהבת את העיצוב שלה, והיא כתובה כמו... מין נסיכת דיסני מרוכזת. תמיד שמחה, אופטימית, ענוגה מעבר להגיון, וחיה במין ענן לבנבן משלה. מצד שני, היא לא דומה בכלום למלכה הלבנה מהספר... אבל טוב נו. חייבים לשחרר.
באופן לא מפתיע, שם המשחק כאן הוא :לבן. שכבות על שכבות של לבן. אני השתמשתי בחולצת תחרה ומעליה עליונית תחרה, וקינחתי את הכל עם סרט שיער מתחרה, שענדתי כקולר, ומסביבו שרשרת פנינים. אז עוד לא השגתי לעצמי פאת בלונד פלטינה מוצלחת, אז הסתפקתי בלשחזר את התסרוקת שלה - קוקו בלוף עם צמות משוכות לאחור משני הצדדים, וגלים רכים. האיפור הוא חיוור מאוד, עם גבות חזקות ואודם כהה, וצללית בצבע אדמדם מסביב לעיניים.

את העיצוב של הטווידלים אני חייבת להודות ששנאתי... אבל התלבושת שלהם מאוד קלה לשחזור

מכנסיים שחורים, חולצת פסים שחור לבן (גם תמה חוזרת אצל ברטון), שלייקעס אדומים (אפשר להשתמש בסרט או צעיף דק אם אין לכם), גרביים מפוספסים... וזהו. זה הכל. קלי קלות. רק לגלח את כל הראש, כולל הגבות, ואתם מוכנים.

ומה עם אליס עצמה, אתם שואלים?
חכו לפוסט הבא...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה