יום שני, 6 במרץ 2017

היה היו פעם... תחפושות מהטלוויזיה (והאגדות)

פורים כבר ממש מסביב לפינה וחגיגות פורים מוקדמות צצות להן כמה פטריות אחרי הגשם (או לפני פורים)...
ואם עדיין אין לכן תחפושת, אני מזמינה אתכן להפוך את הארון שלכן ולמצוא בו את הדמויות האהובות עליכן.

נתחיל עם אהובתי בעלת האופטימיות האינסופית - קימי שמידט, הבלתי ניתנת לשבירה.
התלבושות של קימי נוטות לצבעוניות עזה ושילובים בלתי אפשריים. היא תקועה באמצע שנות התשעים העליזות, וגם הטעם שלה תקוע בסביבות גיל 13 - צבעוני, ילדותי, שמח, וטיפונת מגוחך. כאן ניסיתי לשחזר את אחת מהתלבושות האייקוניות שלה, עם חולצה פרחונית וקרדיגן צהוב עם פרפרים (אצלה הפרפרים רקומים, אצלי הם מדבקות שקניתי בחנות שקל. אפשר להדביק עליהם סיכות מהצד השני כך שלא יהיה חשש שהדבק ייחלש והן יפלו).
את השיער שלי, שכבר היה בגוון מתאים, אספתי בקוקו נמוך מאוד ואת החלק התחתון הידקתי בסיכות לעורף שלי, יוצרת מראה של שיער קצר יותר. וכמובן - אין קימי בלי חיוך ענקי-ענקי. תזכרו - אתן יכולות לסבול הכל למשך 20 שניות.

דמות עם סגנון מאוד דומה אבל קצת בוגר יותר היא אמה פילסברי מ"גלי"
גם אצלה תמצאו קרדיגנים צבעוניים, סיכות ילדותיות, פפיונים והדפסים עזים, אבל הסגנון שלה הוא פחות "ילדה קטנה" ויותר "ספרנית שיק" - צנוע, מחוייט, וינטג'י, עליז מאוד, אובססיב-קומפולסיב, ולגמרי מאוהב בוויל שוסטר.
גם כאן סידרתי את השיער בצורה דומה לקימי שמידט, רק הקפדתי על שביל לצד ועל מראה מסודר יותר.

עוד דמות שלא חוששת לעולם מהדפסים ילדותיים (שלא נאמר קצת אידיוטיים) היא לורליי גילמור, אהובתי הנצחית.
ללורליי יש אוסף מרשים של טישירטים עם הדפסים - בולדוג, סוס, ילדים, כיתוביות שנונות... היא לובשת את כל הבגדים שאמילי לא הרשתה לה לבוש כשהייתה ילדה, ולא אכפת לה שהבת שלה מתלבשת יותר בוגר ממנה. כמובן, לורליי לבד היא רק חצי מסט - בשביל רורי, חולצה מכופתרת בצבע תכלת וחצאית משבצות תחקה לא רע את המדים שלה מצ'ילטון, ובשביל לוק - חולצת פלאנל משובצת וכובע בייסבול כחול (הפוך, כמובן). ולא לשכוח ספל קפה! 

הסדרה של פגי קארטר אמנם לא שרדה הרבה זמן (דקת דומייה), אבל הסטייל שלה הוא על-זמני
אם אתן מכורות לוינטאג' (כמוני), אז זו התחפושת בשבילכן. את השמלה הזאת השגתי מחברה של סבתא שלי, אבל כל שמלה כהה (או שילוב של חצאית וחולצה או ז'קט, זה לוק שאפשר לשחק איתו) יעשו את העבודה היטב. כובע אדום (שלי בסגנון שונה לגמרי אבל עדיין מתאים לתקופה) ותכשיטים מינימליים (פגי היא לא בחורה מגונדרת).
גם כאן קיצרתי את השיער שלי באותה השיטה, וגילגלתי את השיער שלי בצד אחורה, כך שנוצר מין באמפ (זה לא בדיוק ויקטורי רול אבל השיטה דומה). בצד השני נתתי לו ליפול קצת על הפנים ואת שאר השיער הידקתי אחורה עם סיכה.
 הכי חשוב, לתחפושת הזו ותמיד - דעי את הערך שלך.

והכוכבת הגדולה של האלווין השנה, כוכבת הטלוויזיה עם הכי מעט שורות, הכי מעט שיער, ועם רק בערך שם - 11.
מי שלא מתחשק לה לגלח את כל השיער יכולה להשתמש בפאה בלונדינית באורך קארה ארוך, כמוני...
עם שמלה ורודה בהירה, וז'קט כחול (אפשר ז'קט ג'ינס, פוטר, או "מעיל רוח" - זכרו שמדובר בשנות ה80), ונעלי התעמלות מהוהות - גם אתן תוכלו להיות אילבן... איפרתי לעצמי לחיים קצת שקועות וצללים מסביב לעיניים - אחרי הכל, היא עברה הרבה... ודם נוזל מהאף (אודם), כמו שקורה לה שכהיא מתאמצת.

ואחרי שהתפזרנו עם כל מיני סדרות עכשיו נתמקד רק בסדרה אחת - Once Upon a Time, או בעברית "עד עצם היום הזה" (גם אתכן משגע שזה שם הפוך?!).
הסדרה הזאת ידעה הרבה עליות ומורדות, אחרי עונה ראשונה שהייתה פחות או יותר מושלמת, אבל עיצוב הדמויות שלה תמיד היה מעניין, ומדי פעם - די קל לשחזור.

נתחיל עם הכוכבת הבלתי מעורערת (אם כי מאוד מעורערת) של התכנית - המלכה הרעה.
את התחפושת הזאת הרכבתי גם מבגדים רגילים וגם מחלקי תחפושות. אם אין לכן משהו מתאים, תמיד תוכלו ללכת על גרסת רג'ינה, עם חליפת חצאית מחוייטת, אבל בואו נודה בזה - להיות המלכה הרעה זה הרבה יותר כיף...
הבסיס של התלבושת הוא חצאית שחורה ארוכה, גופיה סגולה, ועליונית תחרה שחורה. אם נעצור כאן ונדאג לאיפור ותסרוקת מתאימים, התחפושת תעבוד גם כך. אני הוספתי לה גם חצאית תחתונה מנפחת (כי המלכה הרעה חולה על דרמה!), ומין עליונית שחורה עם סגירה מחוכית והכי חשוב - קולר שחור גדול . אם יש לכן חולצה שחורה מחוייטת עם קולר תוכלו להשתמש בה - הקולר הזה, לדעתי, עושה את כל המראה.
התכשיטים שלה במראה הזה הם די פשוטים - תליון אליפסה גדול, עגילים עדינים להפתיע. הכוכבים כאן הם השיער והאיפור - איפור דרמטי ומעושן בצבעי שחור ואדום, עם שפתיים אדמות כהות, ותסרוקת מסוגננת גבוהה -
שומרים את איזור הפוני בחוץ, בשביל הגל מעל המצח, ואת שאר השיער אוספים לקוקו גבוה מאוד, ממש מעל הראש. חלק קטן מהקוקו השחלתי בגליל קרטון של נייר טואלט, ואת שאר השיער ליפפתי מסביבו, וכמובן הידקתי למקום במיליון סיכות. זה נראה קצת מטופש בהתחלה, עד שמסתכלים על התמונה המקורית ורואים שבעצם - זה יחסית מעודן...
אפשר להוסיף - תפוח מורעל ומראת קסמים.

האויבת המושבעת של המלכה הרעה היא שלגיה. בגרסה הזאת, לא רק נסיכה במצוקה, אלא בנדיטית יערות חצופה ועצמאית.
התלבושת הזאת היא על טהרת החום, גוון שאין לי ממנו הרבה בארון ובכל זאת אני חושבת שהסתדרתי לא רע.
חולצה לבנה ארוכה (אם יש קצת מסמורטטת - מה טוב), וסט/חולצה/טוניקה בצבע חום בהיר, מכנסיים חומות בהירות (גם חרדל או בז' יעבדו), חגורה גדולה ועבה, וצעיף פרוותי (את שלי קניתי בשופרסל), מגפיים כהות גבוהות (בשחור או חום), עם קוקו בלוף לא מסודר מדי ואיפור טבעי - וגם אתן שלגיה, לוחמת יערות אמיצה.
אם יש לכן, במקרה, חץ וקשת, זה רק יוסיף.

חץ וקשת יתאימו להפליא גם לדמות של מרידה, שהתלבושת שלה בסדרה נלקחה ישירות מהסרט "אמיצה".
מרידה לובשת שמלה ארוכה בצבע פטרול, שכאן הרכבתי מחצאית וחולצה, וגופייה תחתונה לבנה. לתלבושת המקורית של מרידה יש שרוולים שנתפרים בחלקים - תפר אחד במרפק, ותפר אחד בכתפיים - כך בגד אחד יכל להתאים למגוון עונות. מכיוון שאני לא רציתי לפרק את החולצה שלי, בחרתי שהלבן יציץ מעל לחולצה ולא מתחת, וקשרתי סרטים לבנים באיזור המרפק. מסביב לכתף קשרתי חגורה, כדיי לדמות מנשא של חצים (היא נפלה כל הזמן וזה היה נורא מעצבן), וחגורה חומה גדולה מסביב למותניים (היא צריכה להיות רפויה, אז כדאי להשתמש בחגורה של גברים).
השיער - ג'ינגי' מתולתל, נפוח, ומבולגן ככל האפשר, ואיפור מינימלי ביותר מלבד גבות ג'ינג'יות ונמשים (עפרון גבות הוא מושלם בשבילם), וסומק ורדרד שמתאים לנסיכות סקוטיות לבנבנות.

אחד הגברברים הכי פופולאריים בסדרה הוא קפטן קיליאן הוק. לא בדיוק הטעם שלי, אבל אין ספק שהוא יודע להשתמש בעיפרון עיניים.
כאן הלכתי על גרסה נשית יותר עם חצאית, אבל המהדרין יוכלו ללבוש מכנסי (דמוי) עור, עם מגפיים גבוהות, מעיל (דמוי) עור שחור וארוך, ו-וסט/גופיה בצבע בורדו (אם יש לה דוגמה או בד מבריק בסגנון בארוקי - הכי טוב).
והכי חשוב, שני הדברים שבלעדיהם הוק הוא לא הוק - הקרס, והאייליינר (ואם אפשר - זיפים).

אחרונה חביבה, אחת הדמויות האהובות עליי בתכנית שפשוט נעלמה לה בלי יותר מדי הגיון או הסדר - כיפה אדומה, הלא היא רובי, הלא היא רד.
אם יש לכן מחוך מתאים - נהדר, אבל כפי שאפשר לראות, אפילו גופיה חומה פשוטה, בשילוב עם שאר הפריטים, עושה את העבודה. חולצה לבנה כפרית פשוטה (גם גופייה ארוכה פשוטה או אפילו חולצה מחוייטת, לא מכופתרת עד הסוף, עשויה להתאים), חצאית אדומה ארוכה (מומלץ עם חצאית תחתונה שתיתן לה נפח), וכמובן - הגלימה האדומה (פשמינה אדומה, במקרה שלי, שהשתמשתי בה כבר לכיפה אדומה קצת אחרת). שיער פזור בשביל בצד עם צמה ליד הפנים - וגם אתן תוכלו להיות הבחורה הכי קיק אס ביער.
תוחזר רד לאלתר!

אילו עוד דמויות מהטלוויזיה הייתן רוצות לראות כאן?
מה הן הסדרות האהובות עליכן?
שתפו בתגובות.

8 תגובות:

  1. by far
    הפוסט הפורימי האהוב עליי בכל הזמנים!!

    לורליי, קימי שמידט, מארי מרגרט/שלגיה... מעולה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד שמחה לשמוע!
      מקווה שתהני גם מהבאים...

      מחק
  2. פוסט מושקע ואת מהממת!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      אני תמיד משקיעה בפוסטים שלי (ותמיד משתדלת להיות מהממת ;) )

      מחק
  3. בקלוז אפ של מרידה את ממש נראית ג'יג'ית אמיתית, איזה מגניב.
    פוסט מעולה!

    השבמחק
  4. טוב, אני לא יודעת למה, אבל אני אוהבת את הפוסט הזה במיוחד. יש בו רעיונות ממש טובים והוא נותן השראה לכל מיני תחפושות שאפשר באמת לעשות בקלות מדברים בארון. תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לי חשד שאת אולי אוהבת טלוויזיה... :)
      למרות שבאמת הדמויות המודרניות כאן הן קלות כי הן מראש לובשות בגדים מודרניים.
      שמחה מאוד שנהנית.

      מחק