יום שבת, 28 במרץ 2015

מה עושות האיילות בלילות - מכינות תחפושות! חלק א'- קרניים

כל עונת תחפושות (פורים, האלווין, וכל מה שאני מצליחה למצוא בין לבין) אני מארגנת לעצמי שתי תחפושות לפחות. על אחת מהן אני מחליטה לפחות שבועיים מראש, מקדישה מחשבה לכל פרט ופרט, מתאמת אביזרים, תסרוקת ואיפור, ורק מחכה ליום הגדול. על האחרת אני מחליטה, במקרה הטוב יום לפני (או שעתיים לפני), מאלתרת משהו בצ'יק צ'אק, מכינה משהו קטן, בוחרת בגדים מהארון - ואיכשהוא, זה עובד לא פחות טוב.

השנה זה בא לי בזמן שהייתי בעבודה. רגע אחד אני יושבת משועממת, מחכה, ורגע אחר כך הניצוץ חוזר לעיניים ומיד אני שולחת הודעה לאחותי: "דנה! מחר אני רוצה להיות במבי!".
כשהגעתי הביתה, בסביבות שמונה בערב, דנה הייתה סקפטית. איך נספיק להכין למחר? ביקור קצר בפינטרסט ושעה של עבודה אחר כך, ולשתינו היו קרניים מרשימות להתפאר בהן.

למעשה, זה הלך כל כך מהר ובקלות, שרק אחרי שהקרניים היו מוכנות נזכרתי שיש לי בלוג של תחפושות ויצירה, ואולי היה כדאי לתעד את ההכנה... אז במיוחד בשבילכם, הכנתי עוד זוג קרניים, ואני אעבור אתכם על שלבי ההכנה אחד-אחד. 
את החומרים הדרושים כבר היה לנו בבית: קשת לשיער בעובי בינוני, סלוטייפ דק דמוי נייר, נייר כסף (בסרטון ההדרכה שראיתי השתמשו במנקי מקטרות, אבל אני חשבתי שהתוצאה דקה מדי, ומלבד זאת - מנקי המקטרות היחידים שיש בבית כרגע הם מנצנצים ומיוחדים, ושמורים לפרוייקטים אחרים), פרחים מזוייפים לקישוט (למי שרוצה), חתיכות קטנות של לבד להכנת אוזניים, ודבק חם בשביל חיבורים וחיזוקים.

ראשית מוציאים דף גדול של נייר כסף, וחותכים אותו באמצע. מקפלים כל מחצית עד שני שליש (כדיי שיהיה חלק דק יותר ועבה יותר), ומהחלק העבה מתחילים לגלגל באלכסון, עד שנוצרת צורה של קונוס.
 את הקונוס הזה מועכים (אני עשיתי את זה בתנועות סיבוביות, בשביל לדמות מרקם  טבעי של קרן, אבל בתכלס' אני לא חושבת שזה ממש משנה) עד שהוא מהודק היטב, ומשאירים למטה חתיכה של נייר שתשמש כבסיס.
1. מקפלים עד שני שליש 2. יוצרים קונוס 3. מועכים לו את הצורה (אבל משאירים את הסוף)
את התהליך הזה עושים ארבע פעמים (או יותר, עם אתם רוצים קרניים עם יותר התפצלויות. אני הסתפקתי בהתפצלות אחת כי אני חושבת שזה מספיק בשביל ליצור את האפקט). למעשה צריך שני זוגות קונוסים. זוג אחד יחובר לקשת שיער, והזוג השני יחובר לקרניים בעזרת הבסיס.

אבל בואו לא נקדים את הקצת-מאוחר-יותר. עכשיו יש לנו ארבעה קונוסים. אנחנו עוטפים/מלפפים בסיס של קונוס אחד מסביב לאמצע של הקונוס השני. זה לא מספיק בשביל להחזיק במקום, אבל זה בסדר - זה רק סימון. עכשיו זה זמן טוב לשחק קצת עם הקונוסים בשביל ליצור את הצורה המדוייקת של הקרניים. אחרי נייר הדבק עוד אפשר יהיה לעשות שינויים, אבל זה יהיה קצת קשה יותר.
מלפפים את הקצה של קרן אחת במרכז של הקרן השניה- והנה יש לנו קרן מתפצלת
את נייר הדבק אנחנו מלפפים היטב סביב הקרניים, ושמים לב במיוחד להתפצלות. תצטרכו כמה חתיכות ולא חתיכה אחת גדולה, ותמיד אפשר להוסיף עוד איפה שנראה לנו קצת רופף או שנייר האלומיניום מציץ. תזכרו - הקרניים צריכות להיות דומות, אבל הן לא חייבות להיות סימטריות לחלוטין. אפילו בטבע הן לא סימטריות לגמרי.
מלפפים היטב. שימו לב לקצה השטוח שיודבק לקשת
בתחתית הקרניים, בבסיס, תוסיפו לבסיס בעזרת נייר הדבק, כך שיהיה ארוך יותר, אם יש צורך. מחליטים מה המיקום הנכון לקרניים על הקשת (כדאי להעזר במראה), ומלפפים טוב-טוב את הדבק מסביב הקשת והבסיס.
הקרניים מוכנות ומודבקות לקשת. ועכשיו - תוספות!
בשלב זה, למעשה, יש לכם קרניים מוכנות. מכאן והלאה, זה הכל תוספות. אפשר לצבוע את הקרניים, להוסיף פרחים (או קישוטים אחרים) להוסיף אוזניים וכו'.
איך מכינים אוזניים? גוזרים שתי חתיכות לבד בצורת "טיפה ערופת ראש" - טיפה שבמקום להתעגל בתחתית נגמרת בקו ישר (אוזניים משולשות זה לעצלנים. ושועלים). גוזרים עוד שתי חתיכות קטנות וצרות יותר, ומדביקים אותן בחלק הפנימי של האוזן.

שמים נקודה קטנה של דבק באמצע החלק התחתון של האוזן, ולוחצים מהצדדים - זה נותן לאוזן את הצורה המעוגלת.
עכשיו נשאר לנו בחלק המודבק מין שפיץ - מדביקים אותו (בחלק ה"פנימי" של האוזן - זה שיהיה קרוב לקרניים) לקשת. עכשיו האוזניים קופצות למעלה כמו ארנב.
שמים טיפה של דבק בצד השני של ה"שפיץ", ומדביקים אליו את הצד התחתון החיצוני של האוזן, כך שהיא תפרש יפה.
אוזן עומדת, אוזן שוכבת. איזה צד אתם מעדיפים?
אפשר גם להוסיף קצוות כהים בקצה האוזן, עם עוד חתיכה של לבד (כמו שדנה עשתה) או עם קצת איפור (כמו שאני עשיתי).

בשביל הקרניים שלי בחרתי באוזניים לבנות-ורדרדות, ופרחים בצבעים עדינים.
לקרניים האלו אין עדיין תמונות "רשמיות", כי הן הושאלו לחברה ועוד לא חזרו הביתה...
 דנה בחרה לצבוע את הקרניים שלה בחום, עם אוזניים חומות-ורודות, וענפים פורחים בורוד שישתלבו עם הקרניים (בהשראת במבי).

בקרניים שהכנתי בשביל הבלוג (ואז גיליתי שהתמונות יצאו חשוכות וגרועות), בחרתי בפטרונוס של הארי פוטר בתור ההשראה שלי. את הקרניים צבעתי בצבע כסף (אחר כך קצת הצטערתי על זה, כי לקח להן נצח להתייבש!) ופיזרתי מעליהן נצנצים כסופים (כי למה לא). בחרתי באוזניים אפורות-לבנות, ולבסוף קישטתי בפרחים כחולים עדינים, שיתאימו לסכמת הצבעים.

בשביל הקרניים שהכנתי לבלוג אחרי שגיליתי אני צריכה לצלם הכל שוב... בחרתי בתמה אביבית, עם המון פרחים צבעוניים. בהתחלה בחרתי באוזניים בצבעי תכלת-ורוד, אבל הם לא התאימו לצבעי הפרחים ולכן הוחלפו לאחר כבוד באוזניים בחום-כתום.

וזהו! הקרניים שלכם אקסטרה-מוכנות!
אבל האם אתם אקסטרא-מוכנים? בפוסט הבא תחכה לכם הדרכה מפורטת לאיפור ולק שישלימו לכם את המראה. 


לחיות יער תמיד היה מקום מיוחד בלב שלי (הם חברה נהדרת למי שאוהבת לשיר ולרקוד בלב יער), ואיילים, בעקבות תנודות חיוביות ביותר בעולם האופנה והעיצוב, הפכו לחלק נכבד מהאוסף שלי. הנה חלק מהאיילים ה"פרטיים-שלי-מהבית".
אוסף הבמבי-ים שלי. את הורוד אני רוצה לצבוע אבל לא בטוחה איך...
תכשיטי איילים מהחנות "דיוה" ז"ל
שעון מבית ההורים, וה"טפט" הצבוע (על ידי רולר עם דוגמה) שנמצא... בשירותים שלנו!
אחרון חביב, מעמד התכשיטים היפהפה הזה, מחברתי המעצבת המוכשרת קרן בר

ועכשיו - הפתעה!
אמנם עכשיו אתם יודעים איך להכין את הקרניים בעצמכם, אבל תמיד כיף לקבל מתנה. את שני זוגות הקרניים שהכנתי בשביל הבלוג, החלטתי להגריל בינכם!
מה צריך לעשות?
1. לייק לעמוד החדש של הבלוג:
2. לשתף את החברים בפייסבוק
3. להשאיר הודעה בעמוד ששתפתם, ואיזה זוג קרניים אתם מעדיפים - "אביב" או "פטרונוס".
הזוכים יוכרזו בפייסבוק בשביעי באפריל.
בהצלחה!

2 תגובות:

  1. כמובן שאני מטורפת על הקרני במבי. שלך עוד נמצאים אצלי וכל פעם שאני רואה אותם אני חושבת על כמה יפה הייתי בפורים בזכותך. כמובן שהן שמורות ומחכות לחזור אלייך. אני תמיד נדהמת איך את יוצרת יש מאין.... אני לא מצליחה להעלות לכאן תמונה שלי כבמבי בפורים, אז אני אעלה לדף הפייסבוק כדי שכולם יוכלו לראות.

    השבמחק