יום שלישי, 20 באוקטובר 2015

איך מארגנים מסיבת האלווין ספווווקית בקלות ובזול

לפני שנה וקצת, כשדנה ואני עברנו דירה, חשבנו שהמסיבה הראשונה שלנו, לחנוכת הבית, תהיה בליל כל הקדושים – חשבנו שזה מתאים יפה לעיצוב העתיק-שיק של הבית, נותן לנו תמה 'אוטומטית' למסיבה וזה משאיר לנו מספיק זמן להתארגן... אז חשבנו. מסתבר שלעבור דירה לוקח זמן – בינינו, עדיין לא סיימנו לגמרי...

אז האלווין בא והלך, עברנו למסיבת חג מולד, ואחר כך הגיע יום ההולדת שלי... שהשנה, לא התחשק לי כל כך לחגוג.
מי שעוקב אחרי הבלוג כבר בטח הבין שאני מאוד אוהבת מסיבות, וכמה שיותר מושקעות- יותר טוב. אבל הגעתי לשלב המבאס בחיים שבו החברים שלי מתפזרים ברחבי הארץ, מתחתנים ומביאים ילדים... דברים נהדרים בפני עצמם, אבל זה אומר שממש ממש קשה לגרום להם להגיע למסיבה, מושקעת ככל שתהיה. אז החלטתי. השנה לא חוגגים. לא חוגגים. לא חוגגים. ואז הסתכלתי בלוח שנה וראיתי שיום שישי שאחרי היומולדת שלי יוצא יום שישי השלוש עשרה... ופשוט לא הייתה לי ברירה, אתם מבינים. הייתי חייבת.

אבל בשלב זה, בגלל ההחלטה המאוחרת, כבר לא נשאר לי הרבה זמן, וגם בדיוק התחלתי עבודה חדשה – כך שהייתי חייבת לחשוב בצורה יעילה ככל האפשר. הצעד הראשון שלי היה להפיל את האחריות על דנה... וללכת לחרוש את פינטרסט. 
בגלל החיבה העזה שלי לכל-דבר-דיסני, בחרתי בטירה הרדופה מהפארקים בתור התמה שלי (יש גם סרט, ואני ממליצה לכולכם בחום להמנע ממנו בכל מחיר), כלומר – קצת פחות דלעת ומכשפות, והרבה יותר רוחות רפאים...

כשמארגנים מסיבה, על אחת כמה וכמה מסיבת נושא, בזמן קצר, חשוב לבדוק כבר בהתחלה – מה יש לי ממסיבות קודמות שאפשר למחזר. במקרה, המסיבה שלי מהשנה הקודמת הייתה בנושא הוגוורטס, שגם היא הייתה טירה מכושפת... אז יכולתי להשתמש בחלק מהפורטרטים שהדפסתי, בנרות, בקבוקי השיקויים וכמובן בכדורי הבדולח. ממסיבת האלווין קודמת אצל חברה נשארו לי עטלפים מבריסטול שחור
https://www.pinterest.com/pin/277464027016152151

ורוחות רפאים ספירליות מנייר שתולים מהתקרה (בהם בסוף לא השתמשנו, כי הם היו קצת 'חמודים' מדי – אבל הם עדיין קישוט מגניב וזול וקל להכנה שאני בהחלט ממליצה עליו).
https://www.pinterest.com/pin/277464027016152161


עוד קישוטים שאפשר להכין מנייר ובריסטול (אלו הם האהובים עליי, כי הם לא עולים כמעט כלום) הם צלליות מפחידות מבריסטול שחור (עורבים, חתולים, ידיים קריפיות מתגנבות, עכברושים, עכבישים... כיד הדימיון).
 המשקיעים במיוחד יכולים אפילו להכין צללית מכשפה בגודל טבעי, או שלד מנייר לבן – הרבה עבודה, אבל גדול ומרשים וכמעט בחינם.
https://www.pinterest.com/pin/277464027016152183/

ויש גם את היד השלדית המגניבה הזאת, שנראה לי שתראה מגניב במיוחד מטיילת לה על שולחן האוכל...
https://www.pinterest.com/pin/277464027020299616
מה את מקלידה שם?
הפעם בחרתי לא להסתפק במסגרות מודפסות כמו במסיבת הוגוורטס ומסגרתי את הפורטרטים במסגרות אמיתיות שהשגתי במהלך מעבר הדירה. בגלל שרציתי למלא את המסיבה בהמון תמונות, חלק מהמסגרות פחות התאימו (כמו המסגרת פלסטיק בורוד זוהר), ודנה ריססה אותן בספריי שחור, ואחריו בספריי כסוף – למראה עתיק ומיוחד.
פעם הן היו בצבע ורוד זוהר
כמה פורטרטים מיוחדים בחרתי לא למסגר במסגרת רגילה, אלא להחביא בתוך מראה מכושפת... איך מכינים מראה מכושפת? קלי קלות:
משיגים מראה זולה (בחנויות השקל/דולר/מוזלים וכו' – מראות איכותיות פחות יתאימו כאן, גם כי הן יהרסו וחבל... אבל גם כי הן פשוט ידרשו יותר עבודה כי הציפוי שלהן חזק יותר) ופותחים אותה מאחור
בוחרים תמונה קריפית שתציץ מבעד למראה, ומציבים אותה במקום (פחות או יותר באמצע)
משפשפים את האיזור של ה'הצצה' מאחורי המראה עם נייר זכוכית חזק (אחרת זה יקח שעות) – עד שהוא נהיה שקוף ואפשר לראות מבעדו
ככה נראית מראה מגורדת. יש לה גם ריח קצת מוזר...
מדביקים את התמונה ו- זהו! עכשיו כשתציצו במראה יציץ בכם בחזרה מישהו קצת אחר...
כי מי לא רוצה זקן קריפי מביט בו במראה
אחד מהדברים שראינו באינטרנט וניסינו להכין זה 'נרות מדממים' – לוקחים נרות לבנים ומטפטפים עליהם שעווה מנרות אדומים. מגניב, קריפי, קל – אבל לא עובד משהו עם הנרות חנוכה האדומים שהשתמשתי בהם... שכנראה פשוט לא היה בהם מספיק פיגמנט ולכן נראו יותר כמו נרות סמוקים-קלות מאשר נרות מדממים... אז אם אתם מנסים את זה, תנסו למצוא נר אדום איכותי. (עולה בדעתי שאפשר לנסות להמיס צבע קריון באקדח דבק חם, או פשוט להשתמש בצבע טוליפ אדום)
https://www.pinterest.com/pin/194851121354375360/

יצירת נרות שהלכה הרבה יותר טוב הייתה מחזיקי הנרות האלו, לפי הדרכה שמצאתי ביוטיוב:


אנחנו בחרנו לוותר על צבע הגיר ופשוט לצבוע באקריליק שחור, ולדעתי זה נראה לא פחות טוב (ואפילו יותר טוב עם נרות דולקים!).
BOO!
אין הרבה דברים מלחיצים יותר מהתחושה שמישהו מסתכל עליך... אלא אם זה *משהו* שמסתכל עליך... אפשר להכין גלגלי עיניים מכדורי קלקר וטושים, ולפזר את העיניים ברחבי הבית... עין אחת בוהה מהמדף, עין אחרת ליד הטלוויזיה... או לתקוע בתחתית שיפודי עץ ולהכין זר עיניים – רומנטי!
לזה הכנתי אגרטל עם קצת בריסטול וטיפקס
I always feel like, somebody's watching me...
קישוטים נוספים שלא דורשים שום הכנה – צעצועים ישנים, בעיקר בובות, וכמה שיותר מתפרקות ומסכנות יותר טוב! גם בובות לא מתפרקות יכולות לשמש אותנו – אפשר לעטוף אותן בנייר טואלט ולהפוך אותן למומיות מהקבר...
ואם במקרה יש לכם אבק מתגלגל ועכבישים בבית – מה טוב (רק לא בטוח שהאורחים שלכם ימותו על זה).

בדרך כלל הייתי בוחרת לקשט את העוגה בהתאם (לקשט את כ-ל האוכל זה נחמד מאוד, אבל לא ברור לי למי יש זמן לזה), אבל הפעם חברה שלי הודיעה שהיא והבן זוג יספקו את העוגה (ועוד איזו עוגה! עשר שכבות דקיקות של טורט והמון קרם, עם ברבי באמצע – לא בדיוק מתאים לתמה אבל טעים מאוד!). אני, אם כך, הסתפקתי בלהכין קאפקייקס, וקישטתי אותם באופן הכי קל ופשוט, שלא תלוי אפילו קצת בכישורים שלכם עם מזלף קרם ועט שוקולד – קיסמים עם תמונות בקצה!
עוד אפשרויות קלות ומהירות לקישוט עוגה מפחיד הוא לטפטף צבע מאכל אדום על עוגה לבנה (אולי אפשר לערבב עם קצת ריבה בשביל מרקם סמיך יותר),
https://www.pinterest.com/pin/277464027019094082/
או להשתמש בעדשים צבעוניות בשביל להכין עיניים מפחידות שבוהות מתוך קאפקייק שוקולד...
https://www.pinterest.com/pin/277464027020283905/
אופציה שדורשת קצת יותר השקעה (אבל ממש קצת) היא לצייר את הפנים של ג'ק (מהסיוט שלפני חג מולד) על עוגה לבנה – על עוגה גדולה אפשר לצייר עם נטיפי שוקולד (אפשר לסמן קודם עם קיסם ואז להניח את השוקולד – זה נותן יותר שליטה), או עם משחה כהה (אפשר להכין לבד מאבקת שוקו וכמה טיפות מים) על קאפקייקס.
https://www.pinterest.com/pin/197595502376647354/
ואחרונה חביבה, יש לנו את עוגת הקורי עכביש – אפשר להכין אותה מעל קרם לבן, או אפילו עם בלילה של עוגה לבנה לפני שאופים אותה – מציירים ספירלה עם משחה כהה (לדעתי אפשר גם ממרח שוקולד מחומם), ומושחים פסים עם קיסם מהמרכז החוצה – קל ומרשים ואפילו יפה!
זה היה הנסיון הראשון שלי, אז לא השתמשתי במספיק רוטב שוקולד באמצע ועשיתי קצת בלאגן - אבל אני חושבת  שעדיין יצא ממש מגניב, ופעם הבאה - יצא אפילו מגניב יותר!

אני בחרתי שלא להשקיע גם באוכל נושאי (יש גבול, אמרנו), מה שמוביל אותנו ל- מוזיקה!
האינטרנט מלא באלבומי האלווין מצויינים, ומצויינים פחות. הרבה מהם מלאים בצלילי בית מכושף – צרחות מבוהלות, צחוקים מרושעים – כל אלה נחמדים מאוד לחמש דקות, אבל נהיים מעצבנים מהר מאוד – אז אם אתם מורידים אלבומים שלמים, שימו לב למיין את רשימת ההשמעה שלכם, כי צלילי דלתות חורקות ורוח מנשבת לא יפיחו חיים במסיבה שלכם.
אני בחרתי להוריד את הפסקול מהאטרקציה של הבית המכושף בדיסני, וגם את פסי הקול של כמה מסרטי האלווין האהובים עליי- משפחת אדאמס, הסיוט שלפני חג מולד, וכלת רפאים.
השתמשתי גם בשירים של מקהלת נערות
 שאני מאוד אוהבת, חשבתי לעצמי שהזמרות נשמעות כמו רוחות רפאים – אבל אני חוששת שהחברים שלי לא התלהבו מהבחירה הזאת (אולי לחברים שלכם יש טעם יותר טוב ;)  ).


אחרון וחביב במיוחד – אביזרים. מצויין לאורחים שלא ידעו למה להתחפש, וגם סתם בתור קישוטים נוספים. הפעם בחרתי בשני סוגי אביזרים – כובעי צילינדר קטנים (כמו במסיבת אליס, ראו הוראות פה), בעיצובים שמתאימים להאלווין (עיצובים פשוטים שציירתי עם טושים וטיפקס),
ג'ק-או-לנטרן
המפלצת של פרנקנשטיין
קורי עכביש
וקשתות "אלמנה שחורה" עם פרחים ורשת שחורה – כל מה שצריך עבורן זה קשת (או סיכה), פרח בצבע מתאים (עדיף כהה – אדום, סגול או שחור), ורשת שחורה. מדביקים את הרשת על הקשת – בצד אחת אסופה, בצד השני משוחררת (כך יוצרים את נפילת האלכסון על העין)
ומדביקים את הפרח מעל. אפשר להשתמש בכמה פרחים, לקשט עם נוצות שחורות, או אפילו עטלפים קטנים מקרטון – למה לא?
הכנתי גם גרסה עם פרחים קטנים, ועכשיו אני מאוהבת בה לחלוטין. היא על הראש שלי בזמן שאני מקלידה.

וזהו. עכשיו האורחים שלכם מחופשים ושבעים, הבית מקושט, והאוויר מלא במוזיקה וריח שעווה נמסה... מפחיד? נו, לא ממש. אבל נורא כיף.

נ.ב. אם אתם לא מספיקים לארגן מסיבה להאלווין, יש לנו עוד יום שישי ה-13 בנובמבר...



ועכשיו - סשן צילומים (כי הייתי חייבת למדוד את כל האביזרים שהכנתי)
תמימה לגמרי, אני נשבעת
אבל אדוני השוטר, אני לא מבינה איך זה קרה
לומוס! האלווין שמח!

3 תגובות:

  1. עינת שלי ...
    כל הכבוד.את מוכשרת מאוד ,תמשיכי להגשים חלומות...

    השבמחק
  2. נראה מעולה, אני בטוחה שנראה אפילו טוב יותר במציאות... כך שאני לא יכולה לחכות ולראות בעצמי. תמיד כיף להגיע למסיבות המושקעות שלך :) כיף לי שיש לי את ההזדמנות לעשות זאת...

    השבמחק
  3. כיף לקרוא על המסיבה שלך - נשמעת כמדליקה ומיוחדת .

    השבמחק