יום שבת, 17 בפברואר 2018

פורים האק: שמלה שכולה תכלת

זוכרים שהבטחתי לכם בפוסט התחפושות בהשראת טים ברטון להגיע גם לאליס?
הנה אני מקיימת.
ובאותה הזדמנות חשבתי שאני כבר אקדיש פוסט שלם לאוצר התחפושתי שהוא – שמלה בצבע תכלת.
את השמלה הספציפית שתראו כאן מצאתי באליאקספרס (ראיתם גם את הגרסה האדומה שלה, ואני צריכה אותה בכל הצבעים. צריכה!), אבל כמובן שגם בארצנו הקטנה אפשר למצוא שפע של שמלות שיתאימו, אולי אפילו בארון הפרטי שלכן.

אז נתחיל, כאמור, עם אליס של טים ברטון:
השמלה של אליס מקושטת בכפתורים שחורים במרכז החולצה, ובתחתית החצאית ישנם עיטורים שחורים. אפשר בקלות להשיג כפתורים שחורים קטנים ולתפור אותם, אפילו באופן זמני, לבגד, אבל אני העדפתי להוסיף את הטאץ' השחור עם רקמה שחורה (אפשר גם לשים חולצה שחורה עם מפתח צוואר קטן יותר מהשמלה מתחתיה). מתחת לשמלה לבשתי חצאית שחורה, מעט ארוכה יותר מהשמלה, כך שהשחור יבצבץ ויזכיר את העיטורים השחורים של המקור. 
הוספתי פאה בלונדינית מתולתלת, מגפונים בסגנון ויקטוריאני, וכתוספת אחרונה – עגילים של הארנב הלבן ושעון, שענדתי כסיכות דש, ומתאימות לדעתי לסגנון של הסרט.

ומאליס אחת נעבור לאליס שנייה – אליס המצויירת של דיסני. בעבר כבר הוקדש לה כאן פוסט שלם, אבל אז עוד לא הייתה לי השמלה הזאת...
לאליס המצוירת יש סינר גדול מעל השמלה שלה. יש לי אוסף די יפה של סינרי תחפושת שהצטברו אצלי עם השנים, אבל למרבה הצער, כולם מכסים רק את החלק התחתון של הגוף. מה עושים?
משתמשים בשני סינרים! אחד קשור מסביב לצוואר, ושני מסביב למתניים (ומסביב לסינר העליון). אין לכם אוסף סינרים כמו שלי? אפשר להשתמש גם בחולצת טריקו לבנה, כאשר השרוולים משמשים כסרטי קשירה (זה מה שאני עשיתי לפני שהשגתי סינרים, וזה עבד היטב).
הוספתי פאה בלונדינית חלקה, קשת עם פפיון, נעליים שחורות (עדיף נעלי בובה, אני לא מוצאת כרגע את שלי, סיכוי טוב שהחתול אכל אותן), וגם סיכות חמודות בהשראת אליס שחשבתי שזאת הזדמנות מצויינת לנצל.

ומילדה אחת שכלואה בעולם הזוי לילדה אחרת...
נתחיל עם הבהרה: לא, דורותי לא באמת לבושה ככה בסרט. יש לה שמלת סרפן משובצת בכחול-לבן, וחולצה לבנה נפוחת שרוולים מתחת. היא בכלל לא לובשת סינר בשום שלב.
ובכל זאת. יש איזה דימוי שהתקבע, וכפי שאתם יודעים, תחפושת לא חייבת להיות נאמנה למקור – אלא לדימוי. אז הבסיס של התחפושת הזאת הוא כמעט זהה לאליס – שני סינרים, אחד עליון ואחד תחתון – הפעם התחתון קטן יותר, כי אין סיבה לתת לו להשתלט על התלבושת, והעליון נועד בעצם כדיי לדאוג לשילוב הצבעים המקורי, אם כי בסדר הפוך. מעשית גם אפשר לשים חולצה לבנה סגורה מתחת לשמלה, וגם זה יעבוד. במקום נעליים שחורות – נעלי אודם (עדיף מנצנצות, אם יש לכם את המזל להשיג כאלו), גרביים לבנות, וצמות מקושטות בסרטים בצבע תכלת (עדי שניים זהים...). רוצים לקחת את התחפושת שלב אחד הלאה? – תוסיפו סלסלה עם כלבלב טוטו משלכם. בעלי חיים תמיד גונבים את ההצגה.

ילדות בעולמות חלומיים פשוט אוהבות ללבוש תכלת, כנראה...
וונדי מפיטר לובשת את הכותונת תכלת שלה עם סרט ורוד מתחת לאיזור החזה, נעלי סירה, ופפיון תכלת ענקי מאחורי העורף. יש לה מין פוני קטן שהולך לצדדים, שיער אסוף, וקוקו של "בקבוקים" – בגלל מגבלות זמן הסתפקתי בפאה שהזכירה לי את התסרוקת שלה, אבל אם אתן רוצות בקבוקים אמיתיים, אני ממליצה על ההדרכה הזאת – זה לא הכי נוח לישון ככה, אבל זה עובד בצורה נהדרת.
זה עבד לי מצוין עבור אנסטסיה טרמיין, האחות החורגת של סינדרלה
תוספת נהדרת (שאנחנו לא מצאנו בזמן לצילומים): בלוט קטן על שרשרת, הנשיקה מפיטר.

אנחנו נשארים בעולם האגדות של דיסני עם האחת והיחידה – סינדרלה.
סינדרלה של הסרט, יש לציין, בכלל לובשת שמלה כסופה... אבל בפארקים ובמוצרים היא לובשת תכלת, ועם דימוי, כפי שאמרנו, אי אפשר להתווכח (מה עוד שהרבה יותר קשה להשיג שמלה יפה כסופה).
בשביל סינדרלה הורדתי את השרוולים המתנפחים למטה, כך שיחשפו את הכתפיים. הוספתי נעליים כסופות מנצנצות, קולר מנצנץ (בסרט היא עונדת קולר שחור, אבל מכיוון שהשמלה שלי לא מנצנצת כמו שלה הרגשתי צורך להוסיף אקסטרא-בלינג במקום אחר), עגילים גדולים וסרט שיער, על תסרוקת אסופה גבוה עם פוני מגולגל. הסתפקתי בשיער שלי, מכיוון שעוד לא השגתי פאת סינדרלה ראוייה (אם כי יש לי איזה רעיון שאני משחקת איתו, ואם הוא יעבוד אני כמובן אשתף אתכם בהמשך). החצאית המלאה של השמלה הזאת ממש עוזרת ליצור את המראה העשיר, כך שלמרות שברור שזו לא שמלת נשף, היא עדיין מזכירה אותה ונותנת הרגשה דומה, אבל הרבה יותר נוחה.

אנסטסיה (המעולה!) של אולפני פוקס מבוססת אמנם על אדם אמיתי, אבל בסרט היא לא אייקון היסטורי טראגי אלא נסיכה מהאגדות...
 כיאה לנסיכה, גם לה יש שמלה בגווני תכלת ופפיון ענקי. בתלבושת הזאת יש לה חגורה חומה, מגפונים, ושרוולים לבנים מגולגלים – לבשתי חולצה קצרה לבנה מתחת לשמלה בשביל השרוולים, אך מכיוון שמפתח המחשוף של השמלה פתוח כל כך, "זכיתי" גם בקולר. את השיער סידרתי בקוקו, עם גל מנופח בקדמה ומעט נפח בצדדים, וכמובן עם הפפיון – לדעתי המראה שלה כאן *מאוד* מושפע מאריאל, אבל מעודן יותר ולביש יותר.

גברת בנקס מ"מרי פופינס" (שהוקדש לה פוסט שלם משלה), לובשת גם היא שמלת תכלת
 – היא אמנם ארוכה וסגורה, אבל עם האביזרים הנכונים, אפשר לשחזר את המראה שלה לא רע – חגורה צהובה, צעיף או שרשרת צהובים, כובע קש, וכמובן, הכי חשוב, סרט עם הכיתובית - 
VOTES FOR WOMEN!
כי אין חשוב מזה, אחיותיי הסופרג'יסטיות.

ועכשיו נעזוב את עולם האגדות ונכנס לעולם עם אווירה... טיפונת שונה.
אמנם גם "הניצוץ" הוא סוג של אגדה, אבל אני בספק אם דיסני היו עושים ממנו סרט.
התאומות גריידי האומללות גם הן לובשות שמלות תכלת עם סרט-חגורה ורוד, והקולר, שרוולים, ותחתית החצאית שלהן מסתיימות במלמלה. אני הסתפקתי בלהוסיף רקמה לבנה באיזור המחשוף, שיצרה אפקט דומה וגם דאגה לסגור קצת את המחשוף (בכל זאת – ילדות...). 
מוסיפים גרביים לבנות, נעליים שחורות (עדיף בובה), ואת השיער מסדרים בשביל בצד עם סיכה ילדותית (אני גם סידרתי את השיער בתסרוקת קארה, כששאר אורך השיער שלי מגולגל ומוחזק בסיכות מאחור). מוסיפים איפור חיוור מאוד, ומדגישים את הצללים, ליצירת מראה חולני. יש כאלו שמתפרעים עם צבע אדום דמוי-דם על השמלות, אני מעדיפה לשמור על הבגדים שלי... במקום הכנתי קולר מדבק חם, שמדמה דם מטפטף, וצבעתי אותו באקריליק (שילוב של אדום ושחור, ליצירת צבע יותר ריאליסטי). אני חושבת שזה אפקטיבי ביותר... לא?

עוד תחפושות שתוכלו להוציא משמלת תכלת – אבל לא מהשמלה הספציפית הזאת:

הפיה הכחולה של פינוקיו – 
כאן תצטרכו כנפיים גדולות, שרביט, ושמלה בסגנון רך ונשפך יותר, עדיף עם שרוולים "נפתחים". מכיוון שהשרוולים שלה מבד שקוף, אפשר להסתפק גם בשמלה ללא שרוולים. אפשר לקשור רצועת בד כחולה מסביב למתניים, כשהקצוות נפגשים במרכז ויורדים כלפי מטה (אפשר להחזיק הכל עם סיכה יפה ומנצנצת), להוסיף קשת שיער כחולה ותכשיטים מנצנצים (עדיף עם כוכבים) וכמובן – שרביט קסמים עם כוכב בקצה.

סילברמיסט–
החברה הטובה של טינקרבל דורשת שימלה א-סיטרית, עם כתפייה אחת, פאה שחורה ארוכה, וכנפיים (כחולות או לבנות). באותה הזדמנות אני חייבת להמליץ על סדרת הסרטים המופלאה הזאת - הסרט הראשון טוב וכל סרט שיצא מאז טוב מהקודם - מדובר בסדרה של סרטיים יצירתיים, מרגשים, ועם מסר טוב - לא רק לילדות קטנות, אלא לכל חובבי אנימציה וקסם, בכל הגילאים.

אלסה– 
אם יש לכן שמלה ארוכה וצמודה, תוכלו לוותר על המחוך המנצנץ ולהוסיף תכשיטים מנצנצים במקום. מוסיפים גלימה ארוכה (אפשר ממטפחת שקופה או סדין דק), פאת צמה בלונדינית, ואביזרים של פתיתי שלג כמו שהכנו בפוסט הזה.

זה הכל להפעם.
איזו דמות לובשת תכלת מחכה לכם בארון?



6 תגובות:

  1. פוסט כיפי וקליל... אף פעם לא שמתי לב כמה שמלת תכלת היא חשובה בעולם התחפושות. אם הייתן צריכות בלוט, למה לא כתבתן לי? הבאתן לי אחד מושלם פעם... בכל מקרה, אם הייתי יכולה להתחפש לאחת הדמויות, הייתי בוחרת את הפיה של פינוקיו, רק בגלל השמלה המושלמת שלה.

    השבמחק
  2. יפה לך תכלת
    תמשיכי להגשים חלומות בתכלת...

    השבמחק
  3. dI enjoyed read over your blog post. Your blog have nice information, I got good ideas from this amazing blog.
    Maxthon
    Google Chrome
    Total Commander
    IObit Uninstaller

    השבמחק
  4. I enjoyed read over your blog post. Your blog has nice information, I got good ideas from this amazing blog.belgium vs canadaUmran MalikSerbia vs SwitzerlandArgentina vs Saudi Arabia

    השבמחק